În urmă cu 14 ani, Gigantul american Ford Motor prelua fabrica de automobile de la Craiova. Ulterior gigantul a investit masiv în retehnologizare și modernizare a liniilor de producție. În 2009 producea 10 mașini pe zi, ajungând până la finalul anului la 1.000 de unități. Patru ani mai târziu, în 2013, Ford investea la Craiova pentru a mări capacitățile de producție necesare fabricării a 350.000 de unități pe an. Astăzi a devenit competitor direct francezilor de la Renault, pentru prima dată devansând producătorul francez de la Mioveni.
Cu aproximativ 1,7 milioane de unități, SUA este piața numărul unu de vânzări pentru Ford. La nivel global, vânzările au scăzut cu aproximativ 245.000 de unități între 2020 și 2021. Din păcate compania a înregistrat vânzări lente pe piețele internaționale.
China este a doua cea mai mare piață pentru Ford. Este posibil ca Ford să fi fost îngrijorată în legătură cu această piață, deoarece Statele Unite și China se aflau în pragul unui conflict economic. Cele două națiuni se numără printre cele mai mari trei economii din lume. Alături de ele se află Uniunea Europeană.
Aici, vânzările Ford sunt, de asemenea, amenințate. Retragerea Marii Britanii din Uniunea Europeană a perturbat lanțurile de aprovizionare ale Ford. Trei uzine funcționează în Marea Britanie, care a fost acum izolată de locațiile de asamblare din UE.
În mod tradițional, Marea Britanie a fost cea mai mare piață a Ford în Europa. Vânzările angro în Regatul Unit au ajuns la aproximativ 227.000 de unități în 2021, iar dealerii au vândut aproximativ 152.800 de vehicule clienților finali din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord în 2020, unde automobilele Fiesta și Puma se numără printre cele mai bine vândute modele.
În cadrul pieței auto din SUA, Ford s-a confruntat cu o scădere a livrărilor de vehicule pentru al patrulea an consecutiv. Compania a reacționat la această tendință de scădere prin decizia de a elimina treptat oferta de autoturisme neelectrice, care se vând greu, cu scopul de a crește profitabilitatea printr-o gamă de produse recreată.
Autoturismele au reprezentat 14,4% din vânzările cu amănuntul ale Ford în SUA în 2019, în scădere de la aproape 20% în 2018. Vânzările de autoturisme în SUA au scăzut cu peste un milion de unități între 2019 și 2020. În același timp, vânzările de camioane ușoare din SUA au crescut la aproximativ 11,6 milioane de unități în 2021. În acel an, F-Series de la Ford a fost cel mai bine vândut camion ușor din Statele Unite.
Producția de automobile a Ford România a variat între 2009 și 2017. Cu toate acestea, din 2018, compania auto a produs minimum 140.000 de vehicule în fiecare an, iar vârful de producție a fost atins în 2020, la aproape 180.000 de mașini.
Gigantul american Ford, pentru România, a înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri, în special în 2017. Compania auto a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri în 2020, de peste 2,5 miliarde de euro. Deși pe plan european și la nivel mondial, recordurile sunt negative, în România Ford a ajuns să devanseze competitorul direct, Renault, la producția de mașini în ianuarie 2022. Datele recente arată o creștere a producției la Craiova.
Numărul de mașini ieșite pe poarta fabricii s-a ridicat la 19.300 de mașini în luna ianuarie. De cealaltă parte, la Mioveni, Renault a produs 15.800 de unități. Cu alte cuvinte, Ford a produs cu 3.500 de unități mai mult decât Renault, considerat a fi compania numărul unu din piața locală.
Cu un total de peste 35.000 de mașini ieșite pe porțile celor două fabrici, producția a scăzut cu 8,5%, față de aceeași perioadă a anului trecut. Scăderea se datorează și pe fondul crizei din China a cipurilor, care a îngreunat producția la nivel mondial.