Criza componentelor electronice se adânceşte în industria auto. Astfel, uzinele Dacia şi Ford ajustează constant producţia de maşini în funcţie de livrările de semiconductori, iar noi opriri sunt programate şi în săptămânile ce vin.
Se pare că criza microcipurilor loveşte din plin industria auto. Din această cauză, termenele de livrare pentru o maşină nouă depăşesc și trei luni, şi ajung şi la un an. În cazul altor constructori, cum ar fi Skoda, situaţia este chiar mai gravă.
Criza componentelor electronice este tot mai mare în industria auto locală, unde din cauza aceasta Dacia şi Ford au produs în septembrie numai jumătate din cât ar fi produs într-o lună normală, iar în continuare sunt anunţate noi opriri. Iar dacă înainte exista un calendar mai clar al situaţiei, de acum încolo producţia este dictată de fluxul de componente.
„Continuă să ne afecteze această criză a componentelor care are un impact global. Am avut opriri temporare până în prezent, însă e dificil să anticipam cum va evolua situaţia pe termen scurt şi mediu. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză şi implementăm toate măsurile adecvate“, au declarat oficialii Dacia.
Pe platforma de vânzări online a Dacia pe piaţa locală, din cele patru modele – Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Duster, numai Sandero Stepway şi Duster mai sunt prezente. Prin urmare, Dokker şi Lodgy au fost eliminate din gamă. Sandero Stepway este singurul care poate fi livrat în noiembrie, iar cele mai multe începând cu luna decembrie sau ianuarie 2022 în ideea în care până acum câteva luni acestea erau disponibile în stoc.
Întreaga industrie de mașini o să fie nevoită se își reconfigureze și să-și îndrepte producția către automobilele electrice. Asta pentru că în câțiva ani, mașinile noi pe combustie nu se vor mai putea vinde în Uniunea Europeană. Măsura aceasta face parte dintr-un plan de măsuri de combatere a schimbărilor climatice, care a fost aprobat în urmă cu câteva luni la Bruxeles.
Mai exact, din anul 2035, nu se vor mai putea vinde mașini noi pe combustie în Uniunea Europeană și deci nici în țara noastră, a declarat ministrul mediului, Tanczos Barna.
„Da, asta este asumarea Comisiei, asta înseamnă o tranziție de 14-15 ani aproape, de la motoarele cu ardere internă la motoare electrice. Este o decizie luată, este o decizie la care foarte mulți nu s-au așteptat, dar a început deja pregătirea industriei pentru această tranziție. Nu se vorbește în această decizie despre parcul auto deja existent, se vorbește strict despre mașinile noi”, spunea Tanczos Barna pentru Digi24, în luna august acestui an.