Piața industriei de automobile, se pare, nu prea și-a revenit după marea criză a conductoarelor din perioada pandemiei, și ulterior. Printre giganții care au avut de suferit, Volkswagen, anunța în 2024 concedieri. Acum, însă, după valul de concedieri, salariile scad cu 10%, astfel că încep problemele pentru marele producător auto. Anul 2025 se anunță un an greu, iar oficialii explică ce se întâmplă cu angajații Volkswagen.
Criza din ultimii ani a generat mari probleme, atât în lanțul direct de producție al nemților de la Volkswagen, dar și în cel de distribuție, atât pe plan european, cât și în restul piețelor. Dar, cea mai afactată de criză și de noile decizii ale mai-marilor companiei, este Germania.
Volkswagen intenționează să închidă cel puțin trei fabrici din Germania, să concedieze zeci de mii de angajați și să își restrângă fabricile rămase în cea mai mare economie a Europei, pe măsură ce pregătește o revizuire mai profundă decât se aștepta, a declarat șeful comitetului de întreprindere al producătorului auto.
Cel mai mare producător auto din Europa negociază de câteva săptămâni cu sindicatele cu privire la planurile sale de revizuire a activității și de reducere a costurilor, inclusiv luând în considerare pentru prima dată închiderea de fabrici în Germania.
„Conducerea este absolut serioasă în legătură cu toate acestea. Nu este vorba de sabotaj în cadrul negocierilor colective”, a declarat luni Daniela Cavallo, șefa comitetului de întreprindere al Volkswagen, în fața a câteva sute de angajați din Wolfsburg.
Conducerea Volkswagen a prezentat recent consiliului planuri care includ o reducere de 10% a salariilor la nivel general, precum și înghețarea salariilor în 2025 și 2026, potrivit Danielei Cavallo, șefa comitetului de întreprindere.
Conform datelor, planul celui mai mare grup industrial din Germania este de a începe vânzarea în țara sa natală, Germania, a mai adăugat Cavallo. Oficialul nu a precizat ce fabrici vor fi afectate sau câți dintre cei aproximativ 300.000 de angajați ai grupului Volkswagen din Germania ar putea fi concediați.
Comentariile marchează o escaladare majoră a conflictului dintre angajații Volkswagen și conducerea grupului, care este supusă unor presiuni severe pentru a reduce costurile și a rămâne competitivă în contextul unei cereri mai slabe din China și Europa.
Conducerea Volkswagen și-a prezentat planurile consiliului de întreprindere separat de discuțiile în curs privind acordurile de muncă. Următoarea rundă a acestor discuții urmează să aibă loc miercuri în această săptămână, când Volkswagen urmează, de asemenea, să își publice ultimele câștiguri trimestriale.
În septembrie, producătorul auto a avertizat cu privire la posibile închideri de fabrici și a declarat că renunță la o serie de acorduri de muncă. Printre acestea se numără acordurile cu angajații cu funcții specializate sau de conducere, lucrătorii temporari și ucenicii.
De asemenea, compania a declarat că va pune capăt acordului de protecție a muncii, care a fost în vigoare pentru forța sa de muncă germană din 1994. Anunțurile au întâmpinat o rezistență puternică din partea comitetului de întreprindere și a principalului sindicat german IG Metall.
La începutul acestei săptămâni, Thorsten Gröger, negociator principal la IG Metall, a declarat că ultimele planuri ale Volkswagen sunt inacceptabile și reprezintă „o lovitură de cuțit în inima muncitorilor VW care lucrează din greu”.