Vești proaste pentru mii de angajați: urmează concedieri masive! Criza sanitară provocată de pandemia de coronavirus a lovit puternic un domeniu neașteptat. Marile companii au anunțat măsuri radicale, în următoarea perioadă.
Reprezentanții Volkswagen au anunțat că vor concedia un sfert din angajații diviziei MAN, specializată pe producția de camioane. Mai mult, compania a dezvălut că există posibilitatea închiderii a trei unități de producție. În acest moment, sunt vizate două fabrici și Germania și una din Austria.
Măsurile fac parte dintr-un plan de restructurare, ce ar trebui să îmbunătățească profitul net al companiei și să deblocheze fonduri pentru dezvoltarea unor noi vehicule, anunță Bloomberg.
În momentul în care va fi pus în aplicare planul de „salvare” al celor de la Volkswagen, aproximativ 9.500 de angajați își vor pierde locul de muncă, în urma restructurărilor. Rezultatul operațional al companiei ar trebui să urce cu aproape două milioane de euro.
Nu este primul val de concedieri ce lovește sectorul auto din Germania, puternic afectat de criza sanitară cauzată de pandemia de coronavirus.
Criza COVID-19 a apărut pe fondul unor dificultăți preexistente pentru producătorii auto. Cerea scăzuse, iar aceștia se confruntau cu investiții uriașe în vehicule mai puțin dăunătoare pentru mediul înconjurător.
Acum, cei mai importanți pioni din industrie, precum Daimler sau Continental și Schaeffler, au anunțat că pregătesc zeci de mii de concedieri.
Divizia MAN aparține Traton, o ramură a Volkswagen ce se ocupă de producția de camioane. Aceasta a apărut cu scopul de a face concurență altor giganți din segment, precum Daimler și Volvo.
La începutul lunii septembrie, Traton a făcut o ofertă de aproape patru miliarde de dolari pentru preluarea în integralitate a americanilor de la Navisar International, cu care are, de mai mulți ani, un parteneriat strategic.
Viitoarele investiții în tehnologii noi – camioanele electrice – este direct legată de creșterea marjei de profit pentru divizia MAN. Potrivit datelor furnizate de Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile, vânzările de vehicule comerciale au scăzut, în primele șase luni ale anului, cu 35%.
Pentru o creștere a marjei de profit cu 8 procente, până în anul 2023, compania germană este pregătită să lase aproape zece mii de angajați fără locuri de muncă