17 apr. 2024 | 13:46

De ce consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real. Ce au descoperit specialiștii

Utile
De ce consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real. Ce au descoperit specialiștii
„Mașina este testată în timpul unui ciclu de 30 de minute împărțit în patru faze la viteze diferite”

Când vine vorba de mașina din dotare, specialiștii atrag atenția asupra faptului că, de cele mai multe ori, consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real, argumentând și de ce se întâmpl așa, în urma unor descoperiri recente.

Experții explică de ce consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real

În urma unor studii recente, privind consumul oficial al mașinilor și nivelurile de emisii de CO 2, experții spun că sunt cele obținute în timpul omologării conform ciclului PTNM, dar toată lumea știe că acestea sunt departe de cifrele reale pe care le putem înregistra în circulație, deși există diferite trucuri care reduc drastic consumul de benzină sau motorină.

De ce consumul oficial al masinilor nu este niciodata real. Ce au descoperit specialistii ()

Procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (PTNM) măsoară poluanții reglementați (CO/HC/Nox/particule) și consumul exprimat în CO2 pe parcursul acestui ciclu. Această nouă procedură a stabilit condiții de testare mai realiste pentru a oferi clienților informații mai reprezentative.

De ce se întâmplă acest lucru? Cum funcționează cu adevărat sistemul și care este diferența dintre cifrele legale și cele de pe stradă? Vom încerca să răspundem la toate aceste întrebări și chiar mai multe.

Testul este obligatoriu din 2019

Acestă verificare este obligatorie pentru toate mașinile înmatriculate începând cu 1 martie 2019, și, de fapt, reprezintă o îmbunătățire față de modurile de testare anterioare, cel puțin în ceea ce privește distanța față de consumul real, care este în mod cert influențat și de ceea ce folosim, benzina premium sau cea normală, dacă ne referim la mașinile pe benzină.

De ce consumul oficial al masinilor nu este niciodata real. Ce au descoperit specialistii ()

Cu toate acestea, adevărul este că, fiind vorba de teste de laborator, cifrele de consum sunt întotdeauna mai mici decât ceea ce poate realiza orice șofer pe șosea. Nici măcar introducerea parțială de către UE a testării emisiilor pe șosea în cadrul sistemului ERV (Emisii reale la volan) nu pare să fi rezolvat problema.

În apărarea ciclului PTNM, trebuie spus că aceste teste sunt în prezent singura modalitate de a compara corect consumul diferitelor mașini, urmând protocoale și condiții clare și repetabile, spun experții.

Consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real

În urma recetelor testări, experții au descoperit că datele de consum PNM se obțin prin plasarea mașinii pe role dinamometrice într-o cameră de testare la o temperatură de 23 de grade, explică experții care a fost procesul:

„Mașina este testată în timpul unui ciclu de 30 de minute împărțit în patru faze la viteze diferite care simulează diferite condiții de conducere, anume joasă, medie, ridicată și foarte ridicată, adică urbană, suburbană, extraurbană și autostradă.

În aceste condiții, viteza maximă atinsă în cele patru faze ale testului, care afectează majoritatea automobilelor de pe piață, este de 56,5, 76,6, 97,4 și, respectiv, 131,3 km/h, separate de perioade de repaus ciclic.”, explică experții.

Datele aveau să fie publicate sub forma unui tabel, ca cel de mai jos, astfel determinându-se că, de fapt, consumul de combustibil oficial al mașinilor nu este niciodată real.

Scăzută Pe jumătate Ridicată Foarte Ridicată
Durata 590s 433s 455s 323s
Durata de oprire 145s 47s 29s 6s
Distanța 3,095 m 4,756 m 7,162 m 8,254 m
Procentul de oprire 24.6% 10.9% 6.4% 1.9%
Viteza maximă 56.5km/h 76.6 km/h 97.4 km/h 131.3 km/h
Viteza medie fără opriri 25.0km/h 4.4 km/h 60.5km/h 93.7 km/h
Viteza medie cu opriri 18.9km/h 39.5km/h 56.7 km/h 92.0 km/h
Accelerația minimă -1.47 m/s² -1.49 m/s² -1.49 m/s² -1.21 m/s²
Accelerația maximă 1.47 m/s² 1.57 m/s² 1.58 m/s² 1.03 m/s²

Ca urmare a acestor teste, concluzia confrmă căreia consumul oficial al mașinilor nu este niciodată real pare mai mult decât veridic, mai spun experții, dând în același timp și exemple reale pe anumite mărci de mașini, precum, Kia Niro Plug-in Hybrid, Mercedes E 300 4MATIC Plug-in hybrid, sau Range Rover Evoque P300e plug-in hybrid.

O altă concluzie este că și aerul condiționat este unul din factorii care influențează consumul real, chiar dacă acesta nu este întotdeauna cel corect.

Parteneri
Tragedie pentru Tzancă Uraganu. Nepotul manelistului a murit la o vârstă fragedă
Redactia.ro
Companiile aeriene au introdus o nouă regulă! Însoțitorii de bord nu vor primi pasagerii în avion dacă nu o respectă
Click.ro
Trupul unei tinere a fost turnat în beton în urmă cu peste 50 de ani. Abia acum polițiștii au aflat cine este și povestea ei ciudată
Digi24
SUA au cumpărat 81 de avioane sovietice de la un aliat al lui Putin cu 20.000 de dolari bucata
Digi24
Cum arată Tania Budi în realitate, fără machiaj, la 56 de ani. 'Eu la 75 voi fi la fel. În cluburi, dansând'
Unica.ro
Vanghelie râde de bucătarul Piedone: Peste patru ani o să candideze la Sectorul 2
EVZ.ro
Știrile Antena Stars. Oana Lis, încă un gest disperat pentru a face rost de bani. A scos la vânzare și crucea lui Viorel Lis. În ce stare este fostul primar
Spynews
Se CONFISCĂ mașina. Acest lucru va deveni TOTAL INTERZIS în România: Să scriem negru pe alb în lege
Capital.ro
Prețul unui kilogram de nucă în Piața Obor din București, înainte de Paște
Antena 3
Vor avea un băiețel. Ce frumos au făcut anunțul: „Visele devin realitate”. Imagini de la petrecere
Avantaje
Ce e INTERZIS să facă în MARȚEA MARE din Săptămâna Patimilor
Mediaflux
Știrile Antena Stars. Oana Lis, încă un gest disperat pentru a face rost de bani. A scos la vânzare și crucea lui Viorel Lis. În ce stare este fostul primar
Spynews.ro
Ce se întâmplă în corpul tău la 4 ore după ce ai mâncat nuci
Realitatea.net
Artist internațional, filmat într-o ipostază neașteptată, la Costinești. Este urmarit de zeci de milioane de oameni, dar nu i-a păsat că este văzut așa | VIDEO
Antena 1
Ce obsesie perversă și bolnavă avea Elena Ceaușescu? Îi plăcea să se uite la...
Shtiu.ro