16 nov. 2023 | 13:21

Aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină. Care sunt beneficiile

Utile
Aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină. Care sunt beneficiile
Cel mai bun mod prin care aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină

Suntem în acel moment al anului în care valorile termice vor intra într-un proces de răcire, iar odată cu venirea iernii vor ajunge cu minus. Dacă ai de gând să circuli cu mașina mai mult în această perioadă, este bine să știi că aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină. Dacă nu ai aflat până acum, citește mai departe și află care sunt beneficiile. Cu siguranță că vor face diferența.

Experții spun că aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină

Utilizarea aerului condiționat din mașină în lunile de iarnă, ar putea suna bizar și, în același tip, te duce cu gândul la un consum mai mare de carburant.

Vezi despre: Trucul genial pentru protejarea vopselei de pe mașină iarna. Ce trebuie să faci

Dar, trebuie să recunoaștem un lucru, și anume că mașinile noastre nu mai au nevoie de răcire. Ei bine, ai dreptate, dar dacă aștepți până la Anul Nou pentru a o porni din nou, vei rămâne dezamăgit. Așadar, de ce este o idee bună să folosești aerul condiționat iarna? Iată care sunt explicațiile experților.

Aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină. Care sunt beneficiile

Iarna, mașinile noastre nu mai au nevoie de răcire

Cum funcționează sistemul de aer condiționat al mașinii?

Acum vom vorbi de acea parte științifică, și să sperăm că acest lucru îți va oferi o idee mai bună despre motivul pentru care utilizarea aerului condiționat în timpul iernii este recomandată.

Cea mai importantă parte a sistemului de aer condiționat este gazul refrigerant stocat în compresor. Acesta face ca aerul exterior să fie proaspăt și răcoros și este probabil cea mai critică parte a procesului.

Citește și: Cum îți întreții mașina iarna, de fapt. De ce trebuie să ai mereu 50% carburant în rezervor

În timpul călătoriei de la compresor la condensator, gazul refrigerant devine un lichid și apoi se leagă cu aerul exterior. După aceea, acesta călătorește spre uscător pentru a elimina orice impurități din aer, cum ar fi praful sau polenul. După aceea, aerul este aproape gata să fie pompat în cabină.

Ultima etapă a procesului implică un set de serpentine de evaporare. Lichidul trece peste acestea și se transformă înapoi într-un gaz, aerul rece pe care îl simțiți în cabină. Cantitatea potrivită de lichid este eliberată de fiecare dată datorită supapei de expansiune termică.

Aceasta limitează cantitatea de lichid care poate trece prin serpentinele de evaporare la un moment dat. La finalul acestui proces, refrigerantul se transformă din nou în gaz și se întoarce la compresor pentru a începe din nou călătoria.

Acum vine partea cea mai importantă, și anume de ce este important acest proces pentru tine, proprietarul mașinii.

Motive pentru care aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină

Sperăm că acest lucru face ca incursiunea noastră în lumea științei să fie mai clară. Cele trei motive principale pentru a utiliza aerul condiționat în timpul iernii sunt: pentru a menține sistemul lubrifiat pentru vară, pentru a menține parbrizul dezumidificat și pentru a limita acumularea de mucegai și bacterii dăunătoare.

Păstrează sistemul lubrifiat pentru lunile de vară

Sistemul de aer condiționat se va gripa dacă nu este utilizat în mod regulat. Garniturile de cauciuc, peste care curge lichidul de răcire, sunt cele mai afectate.

Descoperă și: Cum îţi încălzești mai repede maşina iarna: Trucuri pentru orice șofer

Dacă nu folosești sistemul de aer condiționat timp de câteva săptămâni, ai putea provoca scurgeri ale garniturilor și conductelor, ceea ce ar putea genera o factură costisitoare pentru reparații.

Aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină. Care sunt beneficiile

Ai putea provoca scurgeri ale garniturilor și conductelor

Dacă folosești aerul condiționat în timpul iernii, garniturile de cauciuc vor rămâne bine lubrifiate și vor fi pregătite pentru a se mișca atunci când vine vara.

Limitează acumularea de bacterii și mucegai

Acest lucru devine deosebit de important dacă suferi de astm sau alergii. Aceasta este o parte foarte importantă a activității sale. Dacă se permite ca acest praf și polen să se depună pe filtre, ar putea deveni rapid un teren de reproducere pentru bacterii dăunătoare pe care nu dorești să le respiri.

Află și: Cum să-ți pregătești mașina pentru zilele de iarnă. Detaliul pe care mulți șoferi îl ignoră

Dacă pornești sistemul de aer condiționat al mașinii și simți un miros ciudat, ar putea fi un semn că bacteriile se dezvoltă adânc în interior. Acest lucru s-ar fi putut întâmpla datorită unei lipse de utilizare. Pentru a evita acest lucru, asigură-te că dai drumul la aerul condiționat din când în când în timpul iernii.

Păstrează drumul liber în față

Când este frig afară, știm cu toții cât de ușor este pentru parbrizul nostru să se aburească. Dar cum? Ei bine, atunci când umezeala se depune pe parbriz, se condensează pe suprafața rece și creează abur.

Aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină. Care sunt beneficiile

Știm cu toții cât de ușor este pentru parbrizul nostru să se aburească

Acest lucru duce la o lipsă de vizibilitate și la o situație potențial periculoasă dacă nu o cureți suficient de repede. Aici intervine sistemul de aer condiționat al mașinii.

Citește despre: Cum scapi iarna de zgârieturi pe mașină. Ce să faci înainte să deszăpezești, greșeala multor șoferi

După cum am menționat mai devreme, acesta usucă aerul din habitaclu, astfel încât umiditatea, aburul și înghețul nu se pot forma pe parbriz. Folosește aerul condiționat pentru a curăța parbrizul dimineața, mai degrabă decât o cârpă. Vei observa diferența și vei putea porni mai repede la drum.

Cel mai bun mod prin care aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină

Acum, nu spunem că ar trebui să avi aerul condiționat pornit tot timpul, de ce ai vrea să fie și mai frig? Nu, trebuie să îl pornești doar pentru aproximativ zece până la cincisprezece minute la fiecare două săptămâni. Acest lucru îl menține în funcțiune, dar nu înseamnă că nu poți să-l folosești mai regulat.

Cel mai important este că poți folosi încălzitorul în același timp cu aerul condiționat. Poți sta într-o mașină caldă cu cadranul aerului condiționat pornit pe poziția complet rece. Lăs-o să se încălzească singură, în timp ce-ți va menține cald.

Citește ca de final: Trucul genial pentru a încălzi mașina mai repede iarna. Ce trebuie să faci dimineața

Singurul lucru pe care nu ți-l recomandă experții să îl faci este să deschizi geamurile în timp ce aerul condiționat este pornit. Ambele fac aceeași treabă, așa că tot ce faci este să consumi mai mult combustibil.

Iată, așadar, o modalitate simplă și plăcută de a-ți menține aerul condiționat în cele mai bune condiții posibileprin care aerul condiționat trebuie folosit și iarna în mașină.