Ce trebuie să mănânci dacă vrei să slăbești sănătos. Studiul care răstoarnă tot ce știai

Ce trebuie să mănânci dacă vrei să slăbești sănătos. Studiul care răstoarnă tot ce știai
Ce trebuie să mănânci dacă vrei să slăbești sănătos.

Ce trebuie să mănânci dacă vrei să slăbești sănătos. Un studiu răstoarnă tot ce știai. Cercetarea a fost realizată în Danemarca în decursul a șase luni și a indicat niște rezultate neașteptate. Participanții la acest studiu au putut consuma câte calorii au vrut și au pierdut din greutate, reducându-li-se, totodată, grăsimea din ficat, precum și riscul de diabet.

Studiu: ce trebuie să mănânci dacă vrei să slăbești sănătos

Cu toate că grăsimile sunt primele la care se reunță pentru a slăbi, un nou studiu arată că o dietă bazată pe grăsimi ajută la controlul diabetului și reduce grăsimea din ficat. Potrivit Euractiv, acesta este primul și cel mai exhaustiv studiu pe diete cu carbohidrați puțini și alimente cu conținut ridicat de grăsimi.

Cercetarea a fost realizată în Danemarca în decursul a șase luni și indică că o dietă cu carbohidrați puțini și grăsime sănătoasă ajută ficatul, dar mai ales ficatul gras, care afectează peste 25% din populația globală și peste jumătate din oamenii care au diabet de tip 2.

Camilla Dalby Hansen, asistentă de cercetare la Facultatea din Danemarca, a declarat:

„Dacă ai ficatul gras, vei fi mai sănătos dacă vei mânca grăsimi”.

Participanții la studiu au consumat câte calorii au vrut și au pierdut 6% din greutate, reducându-li-se grăsimea din ficat, precum și riscul de diabet.

În ce constă dieta

Însă dieta bogată în grăsimi avută de participanți s-a bazat pe grăsimi sănătoase: avocado, ulei de măsline, nuci și semințe, dar și brânză și alte produse lactate.

„Considerăm acest lucru foarte interesant, deoarece unele dintre problemele cu dietele de astăzi sunt că este foarte dificil de susținut pe termen lung”, a subliniat Hansen.

Deși au fost recomandate grăsimi sănătoase, rezultatele colesterolului LDL, cunoscut și sub denumirea de „colesterol rău”, nu s-au schimbat în funcție de dacă participanții au consumat grăsimi sănătoase sau saturate care provin, de exemplu, din slănină.

„Aceasta a fost ipoteza noastră că, dacă ar mânca o mulțime de grăsimi saturate, poate că acest lucru va influența rezultatele LDL, dar nu am văzut asta”, a spus Hansen.

„Este important să subliniem că acum nu trebuie să ieși în oraș și să mănânci toate grăsimile din lume. De asemenea, trebuie să te concentrezi pe obținerea unor grăsimi bune și, foarte important, să nu mânâci atât multe grăsimi sau mulți carbohidrați”, a spus Hansen.

Un sfert de litru de ulei de măsline pe zi ține diabetul la o parte și te ajută să slăbești sănătos, susțin autorii acestui studiu. De precizat este că alimente precum pâine, cartofi, orez sau paste au fost excluse din dietă. Este esențial să discutați cu un medic înainte de a începe orice dietă și să faci controale periodice atunci când urmezi o dietă.