Carrefour este o companie multinațională ce provine din Franța. Este unul dintre cei mai mari retaileri din lume. Grupul francez are deschise peste 15.000 de magazine la nivel internațional și aproximativ 2.000 de hipermarketuri. Carrefour este un retailer foarte important în România cu o cifră de afaceri de peste 10 miliarde de euro. Grupul Carrefour este o compania ce s-a dezvoltat de-a lungul timpului în mai multe țări precum: Spania, Italia, Franța, Belgia, România, Polonia, Brazilia, Argentina și Taiwan.
Un lucru interesant despre companie este faptul că, tradus în română, Carrefour înseamnă „intersecție”. Când s-au deschis primele magazine, erau situate lângă intersecții, de aici provine și numele.
Primul magazin Carrefour a fost deschis în România în 2001. Hipermarketul a fost inaugurat în zona Militari pe Autostrada A1. Proiectul a fost dezvoltat de către EMCT, proprietarul Sun Plaza. De asemenea, în 2007 a preluat lanțul de supermarketuri Artima, pentru suma de 55 milioane de euro. În acest fel, grupul francez și-a marcat intrarea pe segmentul de supermarketuri. Rețeaua Artima deținea un număr de 21 de magazine, majoritatea situate în vestul țării. După ce au fost preluate de francezi, magazinele Artima au fost denumite Carrefour Express. După 3 ani, în 2010, au fost redenumite Carrefour Market.
De asemenea, grupul francez a mai preluat și supermarketul Billa în 2017 pentru suma de 97 milioane de euro. După preluare, unele magazine Billa au fost redenumite Carrefour Market, altele Supeco sau Carrefour Express. Pentru a atrage cât mai mulți clienți, grupul francez își prezintă produsele cu ajutorul mai multor metode. Printre acestea se enumeră reviste și pliante cu anumite promoții. Dar, poate cea mai bună metodă, sunt cataloagele oferite în mediul online.
În trimestrul patru al anului trecut, Carrefour a realizat o cifră de afaceri de 22 miliarde de euro. Numerele sunt în creștere cu 3,1% față de trimestrul precedent , după un avans de 2,3% în trimestrul al treilea. Vânzările au crescut la nivel internațional, de asemenea. În Brazilia au crescut cu 7,6%. Din păcate, în Franța au scăzut cu 0,9% din cauza unei contracții de 3,4% a vânzărilor hipermarketurilor. În țara noastră, există 303 magazine Carrefour. Dintre acestea, 32 sunt hipermarketuri, 218 supermarketuri, 42 sunt magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact și un singur magazin de comerț online.
Informațiile următoare sunt valabile de la sfârșitul anului 2018 deoarece alte informații referitoare la salarizarea din momentul actual nu sunt publice.
În momentul de față, sumele pot diferi.