S-a întâmplat chiar sub nasul românilor. Toți clienții Carrefour și Auchan trebuie să afle asta acum.
Auchan primește vești proaste, după ce în urma unei hotărâri a pierdut procesul prin care a contestat o amendă de 36,563 milioane de lei aplicată de Consiliul Concurenței în decembrie 2018. Acest fapt s-a întâmplat după ce, alături de alți retaileri, s-au înțeles să-și coordoneze politica de prețuri.
Carrefour a fost sancționat de către Consiliul Concurenței cu 26,995,645 lei. Printre retailerii sancționați au mai fost: Romania Hypermarche (Cora) SA, cu 12,410,834 lei, Quadrant-Amroq Beverages SRL , cu 5.984.053 lei, Star Foods EM SRL (divizia Snacks a PepsiCo),cu 3.930.920 lei, Strauss România SRL,cu 1.785.767 lei și Nelson Prod SRL (producător și distribuitor de înghețată și lipie libaneză), cu 43.113 lei potrivit profit.ro.
Reprezentanții Carrefour România au beneficiat de o reducere substanțială a amenzii pentru că și-au recunoscut fapta. Toate aceste sancțiuni au fost aplicate în cadrul investigației cu privire la la fixarea prețurilor între retailerii Auchan, Cora și Carrefour și furnizorii acestora, în perioada 2010-2016.
Încălcarea regulilor naționale și a regulilor europene de concurență, pentru fixarea prețurilor de revânzare în cadrul promoțiilor desfășurate de retaileri a fost sancționată după această investigație.
Totodată, s-a mai aflat că în anumite cazuri, prețurile de vânzare la raft nu ar fi fost stabilite potrivit regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă. Așadar, furnizorul și retailerul stabileau un preț fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumator.
Această practică ar fi dus la prețuri mai mari pentru consumator, astfel că retailerul nu a putut să scadă prețul sub limita pe care a stabilit-o cu furnizorul. Este deja a doua investigație derulată de Consiliul de Concurență, fiind finalizată cu sancțiuni, pe piața comercializării de produse alimentare.