Carrefour a anunțat ieri că mărește obiectivul referitor la reducerea costurilor, în cadrul planului său strategic de reorganizare. În primul semestru al acestui an, Grupul francez a economisit 480 de milioane de euro, transmite Reuters.
Profitul operațional al grupului francez Carrefour a crescut cu 29,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 718 milioane de euro. Trei economiști anticipau un profit de 628 de milioane de euro. Performanța reflectă reducerea costurilor, precum și vânzările solide din trimestrul al doilea consemnate în Spania și Brazilia, care au compensat performanțele mai slabe din Franța, unde vânzările hipermarketurilor au coborât cu 3,6% din cauza restricțiilor impuse de autorități în contextul pandemiei de COVID-19.
”Performanțele din primul semestru sunt foarte solide: Dovedesc rezistența modelului nostru. Dinamismul și profitabilitatea”, a declarat președintele și directorul general al grupului, Alexandre Bompard.
Grupul Carrefour are ca obiectiv reducerea costurilor cu 3 miliarde de euro, până la sfârșitul anului 2020, față de obiectivul anterior de 2,8 miliarde de euro. Astfel, Carrefour se află la jumătatea unui plan pe cinci ani, lansat în 2018, de reducere a costurilor. Carrefour urmărește dezvoltarea comerțului electronic, pentru creșterea profiturilor și vânzărilor, încercând, ca și alți comercianți, să concureze mai bine cu comercianți online de tipul gigantului Amazon.
Grupul francez dezvoltă și rețeaua de magazine de proximitate, pentru a-și reduce dependența de hipermarketuri și se concentrează mai mult pe produsele organice și mărcile private, după ce a încheiat o alianță în acest sens cu grupul britanic Tesco. Carrefour a confirmat și alte obiective financiare și operaționale, în cadrul planului său strategic valabil până în 2022.