Ce îi nemulțumește, de fapt, pe angajații români. 3 din 10 spun același lucru

Ce îi nemulțumește, de fapt, pe angajații români. 3 din 10 spun același lucru
Anul 2021 a fost unul nesatisfăcător

Într-o economie de piață, cel mai important atuu al unei companii sunt angajații bine pregătiți, motivați salarial, dar și din punct de vedere social. Din păcate, teoria este una, iar ceea ce-și doresc angajații, fie din multinaționale, fie bugetari, este alta. Un procent semnificativ de români sunt din ce în ce mai nemulțumiți, atât de condițiile de muncă, dar și de salarizarea primită. Datele recente vorbesc de faptul că 3 din 10 angajați sunt extrem de nemulțumiți.

Angajații români, nemulțumiți de locul lor de muncă

Evoluția pieței muncii din România a înregistrat o creștere importantă, cel puțin până în martie 2020, când s-a declanșat pandemia, care ne afectează și astăzi. Odată cu propagarea virusului covid și introducerea de restricții și transferul muncii de acasă, unora dintre angajați le-a picat ca o mănușă, fiind mulțumiți de acest nou experiment socio-economic.

Pe de altă parte, cei care au mers în continuare fizic la muncă au început să-și manifeste nemulțumirile, fie că vorbim de partea financiară, de salarii, fie de componenta socială, și cea de familie. Într-un studiu recent, realizat de BestJobs, datele arată că din 10 repondeți, cel puțin 3 români sunt nemulțumiți de salariul primit, de lipsa de timp pentru familie, de mediul de lucru stresant. Un procent de aproximativ 60% dintre cei chestionați spun că stresul la locul de muncă a crescut mai mult în 2021, decât cu un an înainte.

Angajații vor în 2022 ca munca să le fie apreciată

Același studiu a mai scos la iveală un aspect, care ține de componenta socială a unui job, și anume validarea și aprecierea muncii și a calității acesteia. Un procent de 66% dintre cei intervievați își doresc ca în 2022 angajatorii să vadă altfel prestațiile profesionale ale angajaților, cu alte cuvinte să le fie apreciată mai mult valoarea prestației lor profesionale.

„Al doilea an pandemic şi-a făcut simţit efectul asupra angajaţilor şi cel mai bine se vede dacă ne uităm la nivelul lor de rezilienţă. Aceştia sunt mai predispuşi la burnout, colaborează mai greu şi sunt mai dificil de motivat, aşa cum observă şi angajatorii. Cheia succesului pentru 2022 este să le pună la dispoziţie angajaţilor beneficii menite să le crească nivelul de satisfacţie atât la job, cât şi pe plan personal, mai ales că acum distincţia este mult mai neclară.

În plus, Raportul anual BestJobs ne arăta că 45% dintre recrutori se aşteaptă să găsească mai greu candidaţii potriviţi anul acesta, deci ar trebui să se concentreze şi mai mult pe retenţia angajaţilor buni”, spune Ana Vişian, Marketing Manager BestJobs România.

De cealaltă parte, angajatorii caută oameni bine pregătiți, spunând că într-o economie de piață, valoarea muncii și a expertizei unui angajat bun se plătește bine, iar criteriile, deși unele extrem de exigente, nu fac altceva decât să trieze ceea ce este bun, de ceea ce este mai puțin experimentat.

Anul 2021 nesatisfăcător la muncă

Potrivit unui alt studiu, realizat de Hays România, liderul experților în recrutare, 32% dintre profesioniști s-au declarat nemulțumiți de salariul pe care îl aveau în 2021. Concluzia a fost că nouă din zece angajatori fac angajări de personal și mai mult de jumătate dintre ei se așteaptă ca anul viitor să crească numărul angajărilor permanente.

Potrivit cercetării, peste jumătate dintre angajatori sunt optimiști în ceea ce privește climatul economic general și oportunitățile de angajare. În plus, 82% dintre angajatori au declarat că nu au fost nevoiți să concedieze angajați în 2020, iar 63% dintre angajatori au declarat că organizația se află într-o fază de creștere.

Raportul Hays România Salary s-a bazat pe cercetarea perspectivelor a 350 de angajați și angajatori din România, pe date din procesele de recrutare desfășurate de Hays România în 2021, precum și pe informații și opinii ale experților din industrie.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI