Dacă la momentul lansării primului model Dacia electric, gigantul Renault era mulțumit de vânzări, anul 2023 a adus o diminuare a cererii pentru Dacia Spring. Dar, în contextul evoluției acestui segment de piață, a venit și anunțul momentului de la Dacia care explică ce se întâmplă cu mașinile electrice produse de gigantul francez.
Noile reglementări UE privind tranziția de la motoarele clasice la cele electrice, îi determină pe cei de la Dacia să se gândească serios la această impunere, iar Denis Le Vot face anunțul momentului de la Dacia, declarând:
„Vom electrifica gama noastră. Întrebarea importantă nu este dacă, ci când. Iar răspunsul este cu cât mai târziu, cu atât mai bine.
Trăim sub umbrela fratelui nostru mai mare, Renault, în special în ceea ce privește obiectivele de CO2 – dar când vom electrifica, toate opțiunile vor fi pe masă.
Datorită Renault, totul este de top – platforme hibride, hibride plug-in, pur electrice”, a declarat Denis Le Vot într-un interviu pentru publicația britanică Auto Express.
În contextul în care producătorii de automobile din Europa se întrec pe calea electrificării complete, poate părea o perioadă ciudată pentru o marcă care a evitat frecvent cele mai noi tehnologii și care vede un potențial uriaș. Dar Le Vot este pozitiv și efervescent, deoarece privește înainte cu doi ani, când gama va fi extinsă într-o altă zonă nouă a pieței, fiind vorba de SUV-ul de familie de dimensiuni mari, așa cum a fost anticipat de conceptul Bigster.
Vezi și: Cât costă o încărcare la Dacia Spring la tine acasă vs. la stațiile publice. Care e mai convenabilă
Marca Dacia oferă singurului său model electric, Dacia Spring, o propulsie mai puternică, combinată cu o nouă linie de echipare, conform noilor informații venite din partea companiei. Modelul Spring Extreme Electric 65, pe care Dacia l-a prezintat la Salonul Auto de la Bruxelles,, primește un nou motor electric cu o putere de 48 kW.
Rezervat exclusiv noului nivel de echipare „Extreme”, motorul electric este cuplat la o nouă cutie de viteze „care mărește cuplul transmis roților motrice și permite o accelerație mai bună și o recuperare mai eficientă”, după cum spune Dacia, dar nu au fost oferite și alte detalii.
Combinat cu noul motor Electric 65, al cărui număr de cod se referă la puterea în cai putere, Spring Extreme atinge o autonomie de 220 de kilometri în ciclul mixt WLTP și de 305 kilometri în ciclul urban WLTP. Motorul de bază Electric 45 cu o putere de 33 kW rămâne neschimbat pentru echiparea „Essential”. În cazul versiunii „Extreme 65”, există o nouă vopsea numită „Slate Blue”.
Dacia mai spune că, în combinație cu acest finisaj de vopsea, sunt instalate și accente de culoare cupru pe barele de acoperiș, pe carcasele oglinzilor exterioare, pe butucii roților, pe logo-ul Dacia de pe hayon și sub faruri. Există, de asemenea, modele în stilul unei hărți topografice pe portierele din față și elemente decorative în stilul protectorilor verticali cu ieșire de aer sugerată între portiere și aripile de pe Duster. Modelul topografic se regăsește și pe benzile de protecție inferioare.
Vezi și: Dacia Spring vine cu cea mai mică ofertă de pe piață. Vești bune pentru toți românii
În Franța, Dacia Spring Extreme Electric 65 pornește de la 22.300 de euro, în timp ce în Germania, comenzile pentru acest vehicul încep de la prețuri de listă de la 24.550 de euro. Apoi, Spring Essential Electric 45 va fi disponibil de la 22.750 de euro, în timp ce clienții francezi vor plăti doar 20.800 de euro.
Noua echipare înlocuiește pachetul opțional Expression, pentru care opt din zece cumpărători de Spring au optat până acum la nivel mondial. Primele livrări ale Dacia Spring Extreme cu noua motorizare Electric 65 sunt prevăzute să aibă loc înainte de vara anului 2023.
„În mai puțin de 2 ani, clienții au făcut din Spring unul dintre liderii de pe piața vehiculelor electrice, cu peste 100.000 de comenzi înregistrate de la lansare. În 2022, Spring ar trebui să se afle pe podiumul european al celor mai bine vândute vehicule electrice către clienții particulari.
Adesea achiziționat inițial ca a doua mașină a unei gospodării, Spring este principalul mijloc de transport în timpul săptămânii pentru 90% dintre gospodăriile cu mai multe vehicule care dețin un Spring.”, spune Xavier Martinet, Senior Vice President Marketing, Sales & Operations la Dacia, conform aceleiași publicații britanice.
Dacia justifică faptul că nimic nu a fost schimbat la baterie prin datele colectate de serviciile în rețea ale vehiculului. Acest lucru a oferit „informații valoroase despre modul în care vehiculul răspunde cu adevărat nevoilor clienților”.