Renault și Dacia scriu acum un nou capitol din istoria mărcii, odată cu prezentarea primului său model complet electric. Este o intrare așteptată pe piața mașinilor electrice urbane. Dacia Spring Electric este acum gata de drum și la precomandă la cel mai mic preț de pe piață.
Pe 15 octombrie, Dacia a deschis un nou capitol din istoria sa cu prezentarea modulului Dacia Spring Electric. Pentru marcă, acesta este primul său model 100% electric, dar și primul său automobil mic de oraș. În plus față de versiunea sa pentru persoane fizice, Dacia Spring Electric va avea o versiune specifică pentru serviciile de partajare auto și o versiune utilitară Cargo. Toate la un singur preț care include și bateriile.
”O mașină de oraș 100% electrică, este versatilă, practică și economică pentru cumpărare și utilizare. Aceasta satisface nevoia de noi forme de mobilitate, fără emisii poluante în utilizare și plăcerea suplimentară de a conduce o mașină electrică.
Dacia Spring Electric este acum disponibilă în versiunea sa standard. Dar vine și cu două versiuni noi pentru mobilități noi. O versiune adaptată la car-sharing pentru mobilitate urbană electrică partajată și un vehicul utilitar de marfă, pentru livrări, fără emisii de poluanți.”, spun oficialii Renault.
Fiind cea mai ieftină mașină de oraș electrică de pe piață din Europa, face mobilitatea electrică și mai accesibilă. Cu aspectul său de SUV, are un spațiu fără precedent, un motor electric simplu și de încredere. Cu alte cuvinte este o mașină de oraș versatilă și practică.
Deja sunt făcute precomenzi pentru noul model Dacia Spring, iar prețul pentru România pleacă de la 18.100 de euro cu TVA. Intră în Programul Rabla Plus & Clasic, suma minimă de plată fiind de 7.700 de euro cu TVA, anunță producătorul francez, Renault.
Dacia Spring Electric are stilul aproape identic cu conceptul Spring Electric prezentat pentru prima dată în martie. El însuși este legat îndeaproape de Renault Kwid vândut în India. Asta înseamnă că forma mașinii de oraș este îmbogățită cu câteva indicii de stil SUV, cum ar fi placarea arcurilor la roți, șinele de pe acoperiș și o gardă la sol peste medie.
Portul de încărcare este ascuns în spatele unui panou într-o grilă frontală de culoare. grila este flancată de unități de faruri duble cu semnătură subțire de iluminare LED. Roțile arată ca niște articole din aliaj. Dar sunt de fapt din oțel presat. Versiunile de lansare ale Dacia Spring Electric primesc un finisaj portocaliu contrastant pentru oglinzile ușilor. Finisajele le regăsim și la barele de acoperiș și garnitură sub grila frontală.
În ciuda aspectului SUV, proporțiile sunt adecvate pentru conducerea urbană. Cu o lungime de 3.734 mm și o lățime de 1.622 mm, este doar puțin mai lungă și mai largă decât un Volkswagen up, și mult mai compact decât un supermini tipic.
Conform producătorului Dacia Spring Electric are destul spațiu în interior, chiar și scaunele din spate fiind suficient de potrivite pentru doi adulți. Cutia pentru mănuși, buzunarele ușilor și o cutie de depozitare centrală oferă 23,1 litri de depozitare pentru ocupanții din față. Pentru o depozitare mai substanțială, Spring primește un portbagaj de 300 de litri, mult peste medie pentru segmentul de mașini de oraș.
În față, tabloul de bord funcțional este luat de la Renault Kwid. Există uși evidențiate în albastruprevăzute și cu învelișuri de aerisire. Deține și cel mai nou sistem multimedia opțional cu ecran tactil de șapte inci. Sistemul vine disponibil cu o cameră cu marșarier, Apple CarPlay și Android Auto.
De asemenea, printre caracteristicile de cost suplimentar se numără aerul condiționat, oglinzile electrice ale ușii și o roată de rezervă de dimensiuni complete.Geamurile electrice rotunde, blocarea centrală și un afișaj digital de 3,5 inci între cadrane sunt toate standard.
Sub capotă Dacia a echipat Spring cu un motor electric de 43 CP, cu un cuplu de 125 Nm. Este asociat cu o baterie de 26,8kWh. Potrivit testelor oficiale WLTP, permite o autonomie de 225 km cu o singură încărcare, deși acest lucru ar putea crește la 294 km în tipul conducerii prin oraș pentru care este conceput. Nu au fost publicate cifre de accelerare, dar Dacia afirmă o viteză maximă de 125 km/h.
Spring va oferi opțional încărcarea DC, încărcătorul de 30kW care încarcă bateria la 80% în mai puțin de o oră. Dacia va oferi, de asemenea, o aplicație pentru smartphone care permite utilizatorilor să monitorizeze starea de încărcare de pe dispozitivul mobil. În același timp vor putea să localizeze mașina în timp real și să preîncălzească sau să răcească mașina la vehiculele echipate cu aer condiționat.