Dacia Spring, surpriză majoră pentru români. Unde au putut să o vadă chiar azi, live VIDEO

Dacia Spring, surpriză majoră pentru români. Unde au putut să o vadă chiar azi, live VIDEO
Test-drive cu modelul business car-sharing

Noua mașină electrică Dacia Spring este un mini SUV aproape identic cu modelul electric Renault City K-ZE lansat anul trecut. Primul model electric de Dacia este produs în China. Pentru amatorii de astfel de mașini, Dacia Spring este o mașină fiabilă cu tentă de SUV.

Dacia Spring este surpriza anului

Dacia Spring electric este în conformitate cu viziunea Renault de a oferi o mobilitate accesibilă și durabilă tuturor. Mașina, spune producătorul, respectă în același timp valorile și filozofia mărcii Dacia. Dacia Spring este o mașină urbană 100% electrică cu 4 locuri, care oferă acces mai ușor pentru cel mai mare număr de persoane la o mobilitate mai ușoară, potrivit grupului francez.

Trebuie menționat că noua Dacia Spring este cea mai ieftină mașină electrică din categoria sa din Europa. A depășit SEAT Mii Electric, care are un preț de 23.000 de euro. Dacia a mai spus că este cel mai accesibil vehicul electric de pe piața europeană, echipat cu un motor electric de 43 CP, cu un cuplu de 125 Nm. Este asociat cu o baterie de 26,8kWh care permite o autonomie, conform caietului tehnic, de 225 km cu o singură încărcare.

Test-drive cu modelul business car-sharing

Noul model a putut fi văzut pe șoselele României într-un test-drive de 80 de kilometri, conform lui Bogdan Mirică de la digi24.ro. Potrivit celor care au făcut test-drive-ul cu primul model electric Dacia Spring, mașina s-a comportat foarte bine la drum. Modelul testat a fost unul de business, conceput pentru sistemul de car-sharing.

Perioada de încărcare a bateriei este de maxim 14 ore, dacă se folosește o priză clasică. În cazul în care se folosește o priză rapidă, încărcarea poate dura maxim o oră. Test drive-ul a mai scos la iveală faptul că la un drum de 80 de kilometri consumă aproximativ 30% din bateria de 26,8kWh.

Caietul tehnic spune că ar putea merge cam 230 de kilometri în ciclul mixt. Conform drive-testului, real sunt cam 150 kilometri în afara orașului și peste 250 de kilometri în oraș. Ca o concluzie pentru banii pe care i-am dat pe o astfel de mașină cu toate bonusurile, adică 7.700 de euro cu TVA, Dacia Spring se comportă excepțional.

Dacia Spring prin programul Rabla Plus

Cumpărătorii din România pot primi 10.400 de euro în cadrul programului Rabla și Rabla Plus. Există 400 de euro pentru casarea unei mașini vechi și alți 10.000 de euro pentru o mașină nouă, 100% electrică. Subvențiile sunt cele mai mari din Uniunea Europeană, conform analizei Asociației Producătorilor de Automobile Europene (ACEA).

Dacia Spring, modelul standard, spune Renault, permite o autonomie de 305 kilometri pe o singură încărcare în ciclul de testare WLTP urban și 230 de kilometri într-un ciclu mixt. Spring va oferi opțional încărcarea DC, un încărcător de 30 kW depășește bateria la 80% în mai puțin de o oră, o cutie de perete de 7,4 kW o face în cinci ore, comparativ cu opt ore și jumătate pentru un 3,7 kW.

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI