Unul dintre primele branduri internaționale care s-au aventurat pe piața românească și-a încheiat activitatea în urmă cu 7 ani, fiind absorbit de unul dintre cei mai mari jucători din industria supermarketurilor. Billa a inaugurat primul său magazin în România în 1999, doar trei ani după ce Metro Cash&Carry își începea expansiunea pe teritoriul nostru. Iată 10 magazine celebre care au dispărut din România.
Într-o mișcare care a marchat sfârșitul unei ere în peisajul comercial din România, brandul internațional Billa și-a încheiat activitatea pe piața locală în 2017, fiind absorbit de un gigant al supermarketurilor.
Citește și: Un mare brand dispare din România. Primul magazin a fost deschis în 2008
Billa a pășit pe piața românească în anul 1999, odată cu deschiderea primului său magazin, doar trei ani după ce Metro Cash&Carry își începuse expansiunea pe aceste meleaguri.
La aproape două decenii de la debutul său în România, toate magazinele Billa au fost transformate în Carrefour Market.
Schimbarea a început cu magazinul din mall-ul Liberty, din cartierul bucureștean Rahova.
Lista de brandurilor care și-au încheiat activitatea este una destul de mare, care arată cum peisajul comercial românesc se schimbă continuu și concurența din industria de retail este acerbă.
Citește și: Cafenelele 5 to go, boom financiar în Europa. Câți bani au făcut, de fapt, patronii români
Pe piața locală au intrat 17 noi branduri în 2023, majoritatea deschizându-și ușile în București.
Printre cele mai notabile intrări se numără Primark, Converse sau Foot Locker, care și-au inaugurat magazinele în centre comerciale.
După un 2022 extrem de prosper pentru sectorul retail, cu rezultate care au depășit nivelul înregistrat în 2019, an considerat de referință pentru industrie, piața continuă să evolueze în mod natural și își atrage atenția unor retaileri internaționali, dar și noi dezvoltatori pe piață, aceștia fiind însă concentrați în principal pe segmentul de parcuri de retail.
De asemenea, apar noi oportunități pentru dezvoltatori, ținând cont că spațiile comerciale disponibile sunt în marea lor majoritate închiriate, rata de neocupare fiind de doar 3% în mall-uri și chiar mai mică în parcurile de retail.
Citește și: Clipul care te convinge să renunți la Louis Vuitton, Prada, Hermes și alte branduri de top
De asemenea, în 2023, cele mai puternice branduri românești din topul realizat de Biz și Unlock Research sunt Arctic și Borsec.