Că tot este caniculă afară, de cele mai multe ori folosim intens aerul condiționat din dotarea mașinii personale. Dar, te-ai întrebat de ce nu e bine să oprești mașina cu aerul condiționat pornit? Pentru început, îți spunem că este greșeala pe care o fac toți șoferii, dar detaliile le afli dacă citești mai departe, având în vedere că există multă confuzie pe această temă.
Când cineva învață să conducă, crede că asta este. Au devenit maeștri ai condusului, dar se uită că există mult mai multe lucruri despre mașini și despre condus care trebuie cunoscute.
Unul dintre aceste lucruri pe care trebuie să le cunoști include faptul că trebuie să știi de ce nu e bine să oprești mașina cu aerul condiționat pornit, sau este?
Da, și aceste detalii minuscule fac diferența. Citește mai departe pentru a afla cum.
AC-ul mașinii este un dispozitiv electric care suflă aerul rece atunci când este nevoie. Motorul acționează dispozitivul, adică, dacă motorul este oprit, nici aerul condiționat nu ar funcționa.
Există o confuzie dacă trebuie să oprești AC înainte de a opri mașina sau nu. Haideți să alungăm imediat confuziile!
Componenta esențială a unui sistem AC este un compresor. Compresorul este cel care conectează aerul condiționat la motor prin intermediul unui fir de casetă.
Conexiunea intră în funcțiune doar atunci când un motor pornește, de aceea un AC funcționează doar atunci când motorul este în funcțiune.
Conducătorii auto consideră că motorul ar prelua o sarcină suplimentară dacă AC este în faza ”ON” atunci când mașina este în faza de pornire.
Această convingere se bazează pe faptul că AC consumă multă energie și combustibil atunci când funcționează.
Spre surprinderea celor care nu știu, nu contează dacă oprești AC înainte de a opri mașina sau invers.
Motorul mașinii nu este afectat, iar alegerea de a opri AC sau de a opri complet motorul este, în cele din urmă, alegerea fiecăruia.
Nu contează dacă oprești motorul fără a apăsa butonul AC, dar asta doar atunci când bateria mașinii este nouă.
În cazul în care, bateria mașinii este veche, este posibil ca AC să pună o sarcină pe motor.
Adică, atunci când pornești motorul cu AC ”ON”, sarcina asupra motorului de pornire ar crește în consecință.
Acest lucru poate duce la faptul că motorul nu pornește deloc sau pornește cu o anumită suprasarcină.
Nu ar trebui să se ignore consumul de energie de la baterie atunci când motorul este pornit de către șofer. Pentru a fi în siguranță, poți opri curentul alternativ înainte de a opri motorul.
Tehnologia a fost un avantaj pentru industria auto. La vehiculele mai vechi, încă trebuia să te gândești de două ori înainte de a opri motorul fără să oprești aerul condiționat.
Asta pentru că aceasta ar fi adăugat o anumită sarcină asupra motorului. Odată cu progresele, sistemul ECU taie automat conexiunile la toate dispozitivele electrice.
Acest lucru se întâmplă pentru a se asigura că combustibilul și bateria pot fi utilizate în mod eficient pentru pornirea motorului.
Nu contează dacă oprești aerul condiționat înainte de a porni mașina sau înainte de a opri mașina. Deoarece totul este automat, nu trebuie să-ți faci griji pentru nimic.
Producătorii de automobile inovează continuu și vă ușurează lucrurile, chiar și atunci când uiți să oprești un lucru, cum ar fi luminile mașinii.
Acum că știi că nu există multe probleme asociate atunci când oprești AC înainte de a opri mașina, poți răsufla ușurat. Amintește-ți întotdeauna, chiar și cele mai mici acțiuni pot dăuna mașinii.
Așadar, dacă bateria și modelul tău de mașină sunt suficient de vechi, oprirea AC înainte de a opri nu este o idee atât de rea.