Care este motivul pentru care nu ar trebui să pornești niciodată aerul condiționat dacă mașina ta stă pe loc. Mulți șoferi fac greșeala asta uriașă și au de suferit și ei, dar și mașinile lor. Toate detaliile, în rândurile de mai jos.
Experții auto au spus care este motivul pentru care nu este bine să deschizi aerul condiționat al mașinii atunci când aceasta este parcată. Sistemul de aer condiționat nu este la fel de eficient atunci când autoturismul stă pe loc.
Asta întrucât compresorul de la aerul condiționat lucrează mai eficient când turația motorului este mai mare, iar curentul de aer va asigura răcirea fluidului din radiator. Prin urmare, nu merită să stai lângă mașină și să aștepți ca aceasta să se răcească cu motorul în gol. Compresorul va fi suprasolicitat, iar consumul de carburant mai mare.
Cum zilele astea România se topește, potrivit Administrației Naționale de Meteorologie, fiind în vigoare coduri galbene și portocalii de caniculă, șoferii ar trebui să mai țină cont de alte sfaturi date de specialiști în ceea ce privește aerul condiționat al autoturismului.
În primul rând, pe timp canicular aerul condiționat este vital, potrivit experților auto. O temperatură de peste 35 de grade Celsius în habitaclul mașinii poate afecta capacitățile șoferului la fel de mult ca și o alcoolemie de 0,5 la mie.
Astfel, o spun aceiași experți, un șofer va avea o viteză de reacție la 35 de grade cu 20% mai mică decât atunci când conduce la 25 de grade Celsius. Așadar, ține-ți aerul condiționat pornit când sunteți la drum lung.
Mulți dintre șoferi se întreabă cum este bine, pornirea aerului condiționat cu recircularea aerului sau nu. Recircularea aerului va grăbi procesul de răcire, întrucât sistemul de climatizare lucrează cu aer mai rece decât cel de afară.
Însă, pe termen lung, recircularea va scădea calitatea aerului din habitaclu. Astfel, pasagerii din spate vor respira un aer mai stătut.
Nu în ultimul rând, experții recomandă ca dimineața, chiar dacă este răcoare, aerul condiționat să fie pornit. Vorbim de zile caniculare, cum sunt cele anunțate în prezent de ANM.
Astfel, folosirea aerului condiționat de la prima oră va contribui la păstrarea mai bună a temperaturii în habitaclu. Răcirea graduală este pretabilă operațiunii de răcire a unui habitaclu care deja s-a încins în soare.