Mulți dintre șoferi opresc aerul condiționat pentru un consum mai bun al mașinii. Acum nu mai este nevoie să renunți la aerul condiționat. Experții auto au anunțat cum să consumi mai puțină benzină sau motorină atunci când mergi cu aerul condiționat pornit în mașină. Trucul pe care șoferii l-au așteptat toată viața.
Pe timpul verii, toată lumea merge cu aerul condiționat deschis, însă unii dintre șoferi o fac cu strângere de inimă pentru că se gândesc că mașina va consuma astfel mai mult carburant.
Experții auto au anunțat o altă metodă de economisire a carburantului chiar și atunci când aerul condiționat funcționează.
Astfel, se recomandă folosirea cu încredere a butonului de recirculare a aerului. Acesta va permite recircularea aerului prin intermediul sistemului de aer condiţionat.
Folosirea opţiunii de recirculare va micșora substanțial consumul de energie necesar sistemului de aer condiţionat al autoturismului.
În urmă cu ceva timp, realizatorii emisiunii MythBusters de pe Discovery au făcut un test folsind două automobile care s-au deplasat pe circuit. Una cu aerul condiționat pornit, cealaltă cu toate geamurile deschise.
Concluzia a fost că, atunci când se circulă cu o viteză sub 60 de kilometri la oră este mai avantajos să ţinem geamurile coborâte. La viteze mai mari 65 de kilometri la oră folosirea aerului condiţionat va duce la o economie de combustibil mai mare.
De asemenea, un test făcut de americani a scos la iveală faptul că atunci când se circulă în oraș consumul crește cu 5,4% dacă se utilizează aerul condiționat, iar folosirea lui la drum lung crește consumul cu doar 2,7%.
Sistemul de aer conditionat al unui automobil, fie el simplu sau climatronic este cel care asigură o temperatură plăcută în mașină, pe timp de vară. De asemenea, există confuzia că aerul condiționat este responsabil și de furnizarea căldurii din autoturism, lucru complet neadevarat.
Sistemul de aer condiționat este compus din două radiatoare, prin ale căror conducte circulă agentul de răcire, respectiv freonul. Parcursul freonului pe conductele care leagă cele două radiatoare este facilitat de puterea acționată de compresor.
De asemenea, freonul trece prin compresor unde se încălzește, din cauza presiunii foarte mari. Agentul de răcire ajunge la condensator prin conducte, iar aici, cu ajutorul ventilatoarelor de lângă radiator, freonul se transformă în lichid.
Apoi, circulă de la radiatorul motorului până la valva de expansiune poziționată la radiatorul din bordul mașinii, nu înainte de a fi filtrat de impurități. Ieșind din valva de răcire, traseul freonului continuă sub formă de gaz rece către radiatorul care răcorește efectiv temperatura din autoturism.