Specialiști din domeniul auto au dezvăluit care este greșeala pe care o fac cei mai mulți șoferi și din pricina căreia ajung să scoată sume mari din buzunar. Află, din rândurile de mai jos, de ce nu ar trebui să oprești niciodată motorul mașinii imediat după ce ajungi la destinație.
Viața în România a devenit din ce în ce mai scumpă, explozia prețurilor simțindu-se în toate sectoarele: de la facturile pentru utilități, până la produsele alimentare și articolele de îmbrăcăminte. Scumpirile sunt simțite din plin și de șoferi.
Potrivit unui specialist auto, în comparație cu anul 2020, proprietarii de mașini scot din buzunar, în prezent, cel puțin 2.000 de lei mai mult.
În aceste condiții, nu strică să știm câteva trucuri și sfaturi care să ne ferească de cheltuieli în plus.
O greșeală de care sunt vinovați cei mai mulți șoferi va duce, cu timpul, la stricarea unor componente foarte scumpe ale mașinii, precum turbina sau cutia de viteză.
Te-ar putea interesa și: Capcana din maşină care îţi zboară peste 700 de lei din buzunar, detaliul uitat de mulţi şoferi. Mare grijă, aşa rămâi fără bani în portofel!
Pentru a le crește durata de viață, este important să nu mai oprim mașina imediat după ce ajungem la destinație. Specialistul a explicat că uleiul lucrează la temperaturi mai mai mari decât apa cu cel puţin 5-10 grade. Astfel, dacă oprim în mod repetat motorul cu un ulei la o temperatură de în jur de 110 grade, vom „ajuta” la stricarea unor subansambluri ale acestuia foarte scumpe.
„Suma pe care o alocăm ţine foarte mult de modul în care este exploatată maşina respectivă. Tratamentul aplicat maşinii respective face în aşa fel încât să scoatem mai puţini sau mai mulţi bani din buzunar.
Nu este indicat ca, în momentul în care am ajuns la destinaţie să oprim imediat motorul. Uleiul lucrează la temperaturi mai mari decât apa cu cel puţin 5-10 grade şi, în momentul în care opresc motorul cu un ulei la o temperatură de, să spunem 110 grade, făcând în mod repetat chestia asta o să stric alte subansambluri ale motorului foarte scumpe: turbină, cutie de viteză”, susține Sorin Ene, specialist auto, potrivit Observator News.
Acesta a făcut un calcul al cheltuielilor pe care proprietarii de mașini trebuie să le suporte:
„Dacă tragem linie, fără să luăm în calcul eventualele reparaţii, impozitul, ITP-ul, asigurarea şi carburantul ne costă, în jur de 11.000 de lei pe an. Faţă de 2020, să fii proprietarul unei maşini te costă mai mult cu cel puțin 2.000 de lei mai mult, în prezent”, a concluzionat acesta.
Te-ar putea interesa și: Schimbare oficială în Codul Rutier 2023. Toți șoferii trebuie să afle ce se modifică în România