În urmă cu patru ani, opt mari companii de piese auto au construit noi baze în China, parte din această producție fiind preluată masiv de compania chineză, care va deschide o nouă fabrică în România.
Kunshan Huguang Auto Harness Co., Ltd. a fost fondată în 1988 și se află în Zhangpu Town, orașul Kunshan, și este o întreprindere privată care este specializată în fabricarea de hamuri auto.
În prezent, compania are active fixe de peste 10.600 de milioane de euro, și o suprafață de 54.000 de metri pătrați de uzină și peste 1.200 de angajați.
Principalii clienți și produse actuale ale companiei suntmarile companii de automobile precum Volkswagen, Audi, precum și producători locali.
Compania are o capacitate de asamblare a 1,2 milioane de seturi de cablaje KSK pe an și este cea mai mare întreprindere de producție de cablaje auto din China cu capital privat.
Vezi și: Gigantul britanic care va avea profit în România. Decizia luată înainte de Paște
Compania a anunțat ca va deschide o nou fabrică în România prin intermediul unei subsidiare germane, KSHG Auto Harness GmbH. Noul amplasament se va construi în comuna Băcia din județul Hunedoara, foarte aproape de orașul Simeria.
Conform comunicatului emis de CJ Hunedoara, chinezii vor angaja aici aproximativ 400 de oameni, iar în cadrul noii fabrici se vor produce subansamble pentru principalii parteneri, Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen, atât pentru piețele eurpene, cât și pentru piața chineză.
„Am fost informat despre intenţiile companiei chineze de a deschide în cel mai scurt timp, la Băcia, o linie de producţie care va asigura piese şi componente auto pentru Grupul VAG, dar și pentru Mercedes-Benz.
Este pentru prima dată în ultimii şase ani când producătorul de automobile german este interesat de cooptarea unui nou furnizor.
Investiţia companiei chineze de la Băcia, care va deveni funcţională în cadrul CT Park II, va asigura în prima etapă de funcţionare aproximativ 400 de locuri de muncă”, a precizat Laurenţiu Nistor, citat în informarea de presă transmisă de CJ Hunedoara.
În urmă cu doi ani compania chineză semna un alt contract, primul proiect finlandez pentru dezvoltarea de echipamente auxiliare și în producția de echipamente de manipulare a materialelor solide.
Vezi și: O nouă fabrică uriașă în România. Vor fi multe angajări, anunț clar: „Cea mai mare din Europa”
În prezent are filiale sau birouri de vânzări în Germania, Franța, Marea Britanie, Suedia, SUA și China. Compania are o rețea de distribuție la nivel mondial de peste 50 de țări. Intrarea pe piața românească ar putea însemna, de asemenea, o nouă piaț de desfacere.