CFR Călători introduce plata cu cardul în trenuri, la conductor. Momentan, printr-un proiect pilot pe ruta Gara de Nord-Aeroportul Otopeni, dar compania dorește extinderea lui pe toate rutele.
Această variantă vine însă la pachet și cu unele inconveniente. Dacă nu îți iei un bilet de la o casierie ori de pe site-ul CFR, riști ca în tren să nu găsești un loc. În plus, pentru anumite tipuri de bilete o să achiți o supra-taxă.
Controlor: Plata se poate face cu cardul, dar doar contactless.
Reporter: Telefonul mobil?
Controlor: Da, smartwatch orice dispozitiv. La casă se oferă cu rezervare de loc, la noi nu se oferă. Dacă vreți, mai plătiți un leu.
„E mult mai avantajos și mai rapid să folosești cardul”, a spus un călător, potrivit stirileprotv.ro.
De menționat este că începând cu luna noiembrie a acestui an, proiectul pilot o să se extindă. Biletul se va cumpăra cu 15 minute înainte de plecare la același preț ca la casă. Pentru trenurile InterRegio care circulă pe distanțe lungi este de preferat să cumperi bilete online ori de la casă.
Iar dacă pleci cu trenul dintr-o gară unde există la gară la peron și vrei să plătești în tren cu cardul, la clasa I sau la clasa a II-a, va trebui să plătești o suprataxă în valoare de 50% din prețul biletului normal. Cu alte cuvinte, dacă pleci din Gara de Nord spre Constanța și vei plăti cu cardul în tren, o să coste în loc de 60 de lei, prețul de 90 de lei.
Conform unor studii, cu toate că 9 români au un card numai 6 din 10 îl folosesc pentru plăți. Restul oamenilor își scot cu el bani cash din bancomate. Iar la acest capitol românii se situează la coada Uniunii Europene, după Bulgaria.
Conform unui comunicat de presă emis în urmă cu două zile, proiectul CFR Călători cuprinde în prima etapă cele 60 de trenuri de pe ruta București Nord- Aeroport Henri Coandă și retur acolo unde călătorii au la dispoziție posibilitatea achiziționării biletelor de călătorie în tren cu lata acestora cu orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless: card, telefon, ceas sau brățară inteligentă. Apoi, în maximum 45 de zile soluția va fi implementată la personalul de tren care deservește vagoanele de dormit și cușetă.
Astfel, călătorul să își poată procura / cumpăra bilete online la vagon cușetă sau dormit până cu circa 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare.