Nu te lăsa păcălit de trucurile folosite de restaurante pentru a-și vinde produsele. Chiar dacă îți este pofta de un anumit preparat „recomandat” de chelner, ai grijă să nu cazi în capcană! Iată ce nu ar trebui să comanzi la restaurant, niciodată. Acestea sunt produsele pe care nici ospătarii nu le mănâncă vreodată.
Suntem păcăliți să mâncăm praf în loc de ouă, meniurile speciale pentru copii sunt pline de zahăr, iar laptele „degresat” nu este niciodată ceea ce pare. Jurnaliștii de la misiunea „Good Morning America” și publicația „Readers Digest” și-au unit forțele și au reușit să dezvăluie cele mai mari secrete ale restaurantelor. Mai mult ospătari au mărturisit care sunt preparatele de care nu s-ar atinge vreodată. Iată care sunt mâncărurile pe care să nu le comanzi la restaurant, niciodată:
Potrivit publicației, o chelneriță care lucrează la un restaurant din Kansas, SUA, a mărturisit că, după ora opt seara, le servește clienților doar cafea fără cofeină, indiferent de cerințele lor. Motivul? Nu vrea să fie nevoită să spele două aparate de făcut cafea.
„Aduc la masă 12 căni de cafea, iar unor clienţi le spun că este cafea obişnuită, iar altora le spun că este decafeinizată. Însă toate cănile au cafea fără cafeină”, a spus tânăra.
Mai mult, se pare că nici laptele nu este mereu ceea ce pare. Doamnele și domnișoarele care țin la siluetă nu vor fi deloc fericite când vor afla că laptele degresat este foarte rar…degresat. Un ospătar a explicat că, în afara lanțurilor mari de cafenele, foarte puține restaurante au lapte degresat în bucătărie, pentru că „nu este deloc practic să ai atâtea feluri de lapte”, a explicat angajatul.
De cele mai multe ori, micul dejun luat în oraș înseamnă și o porție de omletă. Doar că ospătarii susțin că nu ar trebui să mai comandăm niciodată preparatul. Unul dintre cele mai mari secrete ale restaurantelor este faptul că, dimineața, ce cele mai multe ori, omleta din farfuria clienților este făcută dintr-o pudră specială, nu din ouă proaspete.
Pe lista mâncărurilor pe care nu mai trebuie să le comandăm la restaurant realizată de Readers Digest se numără și meniurile speciale pentru copii. Un ospătar de la un celebru lanț de restaurante a dezvăluit un detaliu șocant.
„Punem zahăr în produsele penru copii pentru a le face mai apetisante. Serios! Punem zahăr mai mult chiar și în aluatul pentru pizza destinată copiilor”.
Dacă unele „derapaje” din restaurante pot fi trecute cu vederea, există, totuși, unele peste care nici măcar ospătarii nu pot trece. Unul dintre tinerii intervievați de Readers Digest a spus că „acum, că am lucrat într-un restaurant, nu aş cere niciodată lămâie în băutură. Toţi ating lămâile. Nimeni nu le spală. Doar le curăţăm, le tăiem şi le aruncăm în pahare”.