05 iul. 2018 | 17:08

VIDEO Cum se fabrică Dacia Duster în România, de la nimic la testul final

ACTUALITATE
VIDEO Cum se fabrică Dacia Duster în România, de la nimic la testul final

Până va lansa Renault o Dacia Duster mai bună, o avem pe cea de acum. Ediția pentru 2018 e deja disponibilă, e timpul să și vezi cum se fabrică.

Într-un interviu despre viitorul model Renault, un fel de super Duster, Sylvain Coursimault, director de marketing Renault, a vorbit și despre producția modelului românesc. La fabrica Dacia din România sunt circa 3.000 de angajați în cercetare și dezvoltare din cei 18.000 de angajați. În cazul Dacia Duster 2018, 80% din dezvoltare a fost asigurată în România.

Mașina a fost prezentată în 2017, apoi a fost lansată și, între timp, a fost anunțat un model cu un nou tip de motor. Astfel, clasicul motor 1,5 dCi va deveni 1,5 Blue dCi pentru că a primit îmbunătățiri menite să reducă emisiile de carbon.

Noul motor pentru Dacia Duster are rolul de a scădea nivelul de emisii, dar va crește și performanța. Versiunile de 90 și 110 CP vor avea 95, respectiv 115 CP. În ceea ce privește motorul 1,5 Blue dCi de 95 CP accelerația de la 0-100 de km/h se va realiza în 12,6 secunde și nu în 13,8 secunde așa cum era inițial. Cât despre cel de 115 CP, accelerația de la 0-100 de km/h se va realiza acum în 10,5 secunde și nu în 11,8 secunde așa cum era inițial. Numele oficial va deveni, astfel, Dacia Duster 1.5 Blue dCi.

Mai importantă decât motorizarea e performanța la testele de siguranță. La EuroNCAP, Dacia Duster a obţinut un calificativ similar cu cel acordat la testele efectuate cu prima generaţie, adică trei stele din cinci posibile. Conform criteriilor de testare, Dacia Duster a primit 71% din punctajul maxim în dreptul protecției pentru pasagerii adulți, 66% pentru protecția copiilor, 55% pentru protecția pietonilor și 37% pentru sisteme de siguranță.

Cât despre acel super Dacia Duster sau Dacia Duster premium, Renault îl pregătește întâi pentru piețele din Rusia și Asia. Noua mașină este un crossover C-segment, pe care francezii de la Renault îl vor de sine stătător, dar e greu să nu-l asociezi cu alte modele, măcar ca design. Coursimault a spus despre mașină că va fi un fel de BMW X4, dar mai ieftină.

Prezentarea oficială va fi la salonul auto din Moscova, în august. Până atunci aruncă o privire pe linia de producție din România. Vei vedea și câteva alte modele, cum ar fi Logan sau Stepway, dar atenția e pe Duster. La final vezi și pista de test.

Scrie despre lucruri serioase care enervează oameni neserioși. vezi toate articolele