Presiune fără precedent pusă pe un constructor de autostradă în România. Ce se întâmplă pe șantierul A0
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/06/Presiune-fara-precedent-pusa-pe-un-constructor-de-autostrada-in-Romania.-Ce-se-intampla-pe-santierul-A0-1.jpg)
Lucrările la Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord – parte a centurii Capitalei – înaintează într-un ritm intens, dar nu lipsit de provocări. CNAIR anunță progrese importante pe acest tronson esențial pentru descongestionarea traficului din zona București-Ilfov, unde constructorii sunt supuși unei presiuni crescute pentru a respecta termenele și standardele de calitate.
Două sectoare, două companii, un obiectiv comun
Traseul Lotului 1 Nord se întinde între A1 și DN1, pe o lungime de 17,5 kilometri, și traversează localități din județele Ilfov și Giurgiu. Lucrările sunt împărțite între două companii: Retter Management (românească) și Pizzarotti (italiană), fiecare fiind responsabilă de un segment distinct.
”Lucrările pe lotul ???? al A0 Nord avansează! Pe acest lot, în lungime de 17,5 km, cei doi antreprenori din Asocierea româno-italiană desfăşoară activităţi pe sectoare distincte”, a transmis CNAIR pe Facebook.
Pe sectorul cuprins între km 12+120 și km 20+000, constructorul român Retter Management este prezent pe șantier cu aproximativ 200 de utilaje.
Aici se lucrează intens la decaparea stratului vegetal, stabilizarea terenului de fundare, umpluturi de terasament și construirea podețelor. În plus, se amenajează o parcare de scurtă durată la km 14+500.
Lucrări ample la pasaje și noduri rutiere
În paralel, Retter lucrează la eliberarea terenului de utilități și descărcarea siturilor arheologice din zonele km 18+303 și km 13+900. De asemenea, pe acest sector se construiesc două pasaje de mare anvergură: unul peste calea ferată CF101 București–Pitești (733 m) și altul peste râul Colentina și liniile CF 300 (București–Ploiești) și CF Mogoșoaia–Buftea (650 m).
Se dezvoltă și nodurile rutiere cu DN7 și DN1A, precum și podurile peste râurile Dâmbovița și Bâldana. Pe tronsonul dintre km 2+500 și km 12+120, compania italiană Pizzarotti execută lucrări de relocare a utilităților și decopertare a stratului vegetal. Se stabilizează terenul, inclusiv în zona viitorului nod rutier cu DN1A.
Un proiect de infrastructură sub lupa autorităților
Tronsonul de autostradă trece prin localități importante precum Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca (Ilfov), dar și Joița și Săbăreni (Giurgiu).
CNAIR monitorizează constant șantierul, iar constructorii sunt supuși unei presiuni tot mai mari pentru a respecta termenele contractuale și standardele impuse.
Finalizarea acestui lot al A0 este esențială pentru fluidizarea traficului din nordul Capitalei, dar și pentru conectarea rapidă a autostrăzilor A1 și DN1.
Cu toate provocările logistice și administrative, mobilizarea din teren arată că presiunea determină progres – dar și o nevoie permanentă de supraveghere și coordonare eficientă.