Liceenii vor avea din nou ore de gramatică. Ministrul Educației: „Prea mulți copii vorbesc prost limba română”
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2025/02/Liceenii-vor-avea-din-nou-ore-de-gramatica.-Ministrul-Educatiei-Prea-multi-copii-vorbesc-prost-limba-romana.jpg)
Ministerul Educației a anunțat că, în urma unui plan cadru nou, gramatica va fi reintrodusă ca disciplină obligatorie la liceu. Această decizie vine după mai bine de 20 de ani în care, deși esențială pentru dezvoltarea unei comunicări corecte, gramatica a fost omisă din programa liceală. Ministrul Daniel David a subliniat necesitatea revenirii la studiul acestei discipline, menționând că prea mulți elevi vorbesc incorect limba română, ceea ce contribuie la analfabetismul funcțional în rândul tinerelor generații.
Reforma educațională: o nevoie urgentă
În cadrul unei postări pe blogul său, Daniel David a explicat importanța noilor modificări ale planurilor-cadru pentru liceu. Ministrul a declarat că scopul acestora nu este doar reducerea numărului de ore de curs, ci și reorganizarea conținutului educațional, pentru a-l face mai relevant și adaptat nevoilor secolului XXI.
Astfel, gramatica va redeveni parte integrantă a curriculei liceale, alături de alte discipline care contribuie la formarea unei identități naționale solide, cum ar fi Istoria românilor.
Aceste modificări vin ca un răspuns la realitatea că mulți tineri nu au suficiente cunoștințe despre istoria și geografia României și nu pot utiliza corect limba română, notează Agerpres.
Necesitatea unui curriculum modernizat și descentralizat
Ministrul Educației a subliniat că acest proiect nu vizează simpla reducere a numărului de ore, ci și descentralizarea deciziilor educaționale. În opinia sa, este esențial ca școlile și elevii să aibă mai multă libertate în a alege ce discipline și activități vor să urmeze.
Cu toate acestea, pentru anumite materii esențiale, cum ar fi latina, se propune revenirea la un sistem mai centralizat. Aceste modificări vor asigura o mai mare flexibilitate, dar vor păstra totodată rigorile necesare pentru un învățământ de calitate.
Provocările și așteptările viitorului educațional
Implementarea acestor planuri-cadru va presupune o serie de dezbateri și ajustări, dar ministrul Daniel David își dorește ca reforma să fie acceptată pe scară largă, astfel încât educația românească să devină mai adaptabilă la cerințele unei lumi moderne.
Potrivit acestuia, este imperios necesar ca tinerii să dobândească nu doar cunoștințe teoretice, dar și competențe practice pentru a face față provocărilor secolului XXI.