30 iul. 2024 | 13:00

Cum poți stopa un contract de telefonie sau internet, conform ANCOM

ACTUALITATE
Cum poți stopa un contract de telefonie sau internet, conform ANCOM

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) reamintește utilizatorilor de servicii de telefonie și internet despre drepturile și obligațiile pe care le au în cazul în care doresc să renunțe la un contract. Aceste clarificări vin în contextul numeroaselor sesizări primite de la utilizatori care întâmpină dificultăți în procesul de reziliere a contractelor.

Procedura de reziliere a contractelor

Contractele de telefonie și internet includ, în general, o perioadă inițială în care rezilierea poate implica penalități. Utilizatorii trebuie să știe că retragerea din contractele încheiate la distanță sau în afara spațiilor comerciale ale furnizorilor este posibilă în termen de 14 zile de la data încheierii acestuia, fără plata vreunei penalități. În cazul contractelor semnate într-un magazin al furnizorului, prevederile contractuale devin obligatorii atât pentru utilizator, cât și pentru furnizor.

Pentru a încheia un contract de servicii de telefonie sau internet, utilizatorii trebuie să verifice dacă a expirat perioada contractuală inițială, caz în care nu vor fi percepute penalități pentru reziliere. În caz contrar, este important de știut care sunt penalitățile aplicabile și cum se calculează acestea. De asemenea, utilizatorii trebuie să fie informați despre termenul și modalitățile în care pot depune cererea de încetare a contractului și termenul în care încetarea va fi efectivă.

Condiții speciale și recomandări

ANCOM menționează că, în anumite cazuri, furnizorul poate accepta încetarea contractului în alte condiții decât cele stipulate inițial, în urma unei negocieri directe. Este esențial de reținut că legea nu prevede o perioadă de grație pentru contractele semnate într-un magazin al furnizorului, astfel încât încetarea acestora fără penalități nu este posibilă.

Pentru contractele încheiate la distanță sau în afara spațiilor comerciale, utilizatorii trebuie să facă dovada solicitării retragerii din contract în termenul legal de 14 zile. După expirarea acestui termen, orice solicitare de încetare a contractului se va realiza conform condițiilor stipulate în contract, adică, de regulă, cu plata unor penalități dacă perioada contractuală inițială nu a expirat.

Reclamații și asistență

În cazul în care întâmpină probleme legate de încetarea contractelor sau retragerea din contractele încheiate la distanță, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor. Aspectele referitoare la valoarea sau calculul penalităților pentru încetarea anticipată a contractelor pot fi adresate Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor și, dacă este cazul, instanțelor de judecată.

Mai multe detalii despre încetarea contractelor pentru furnizarea serviciilor de comunicații electronice sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM, la secțiunile dedicate Telefonie și Internet. Aici, utilizatorii pot găsi informații utile pentru a înțelege mai bine drepturile și obligațiile pe care le au în relația cu furnizorii de servicii de comunicații electronice.

Am venit la facultate în București, de la malul mării, acum nouă ani. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, Universitatea din București, secțiunea Comunicare și Relații ... vezi toate articolele