Polestar 3, cel mai mare rival pentru Tesla: când apare și cât costă
Polestar 3 sosește pe măsură ce SUV-urile și sedanurile electrice câștigă rapid teren în Europa.
Polestar este gata să zguduie segmentul cheie premium al SUV-urilor mari din Europa, pe fondul cererii puternice de mașini complet electrice.
Când va sosi anul viitor, Polestar 3, cu baterie electrică, primul SUV al subsidiarei Volvo Cars, care și-a făcut debutul global, se va alătura unor modele precum BMW X5, lider de segment și noului model complet electric al producătorului auto german, iX, care este deja modelul nr. 4 de vânzări în Europa din clasă.
De asemenea, a existat o acceptare puternică pentru modelele cu baterie în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii premium din Europa, unde Tesla Model Y conduce Mercedes-Benz GLC; nișa sedanului de lux, unde Porsche Taycan are un mare avantaj față de Mercedes S-Class; și segmentul premium de dimensiuni medii, unde Tesla Model 3 și Polestar 2 se clasează pe locul 3 și, respectiv, pe locul 6. Cererea pentru singurul alt model de la Polestar a crescut cu aproape 60% în acest an, potrivit cercetătorului de piață Dataforce.
Polestar trebuie să lupte pentru poziția sa
De-a lungul a opt luni, vânzările europene de mașini electrice au crescut cu 28%, până la aproape 840.000, arată cifrele Dataforce.
Polestar urmărește să vândă 67.000 de Polestar 3 la nivel global până în 2024, conform pachetului pe care l-a creat pentru Wall Street înainte de listarea sa pe Nasdaq în iunie.
Defalcarea estimată este de 42% pentru Europa Orientul Mijlociu și Africa, 33% pentru America de Nord și 25% pentru Asia/Pacific, inclusiv China, au declarat oficialii companiei în marginea dezvăluirii SUV-ului.
Estimând că Europa va reprezenta cea mai mare parte a cotei EMEA, poate chiar până la 40%, acesta ar fi un volum de 26.800. Acest lucru i-ar aduce probabil lui Polestar 3 un loc în primele cinci ale segmentului, pe baza celor mai recente numere de pe întregul an de la Dataforce.
Cu toate acestea, analistul senior auto Dataforce Benjamin Kibies este sceptic.
„Polestar 3 se lansează într-un mediu complet diferit”, a spus el. „BMW iX și Mercedes EQE sunt deja acolo și vor fi o mulțime de noi sosiri care vor concura pentru atenția clienților, inclusiv Volvo EX90 și Maserati Grecale.
Pe baza acelor factori, el crede că 26.800 „ar putea fi prea ambițios”.
„Mă aştept ca Polestar să poziţioneze modelul mai de lux în loc să-şi mărească volumul de vânzări”, a adăugat el.
SUV pentru epoca vehiculelor electrice
Polestar a declarat că scopul său a fost de a ajuta la definirea SUV-ului pentru era electrică, combinând minimalismul scandinav și puritatea designului cu ingredientele cheie așteptate de la un vehicul din acest segment. Aceasta include o poziție puternică și largă, dar în pachet accentuează aerodinamica.
Polestar 3 are o aripă aerodinamică frontală integrată în capotă, o a doua aripă aerodinamică integrată în spoilerul din spate și lame aerodinamice spate.
„Aceasta este prima mașină care a fost proiectată ca o stea polară încă de la început. Ca atare, prezintă noi caracteristici definitorii pentru noi, cum ar fi farurile cu două lame, SmartZone și aripa aerodinamică din față”, a declarat CEO-ul Polestar, Thomas Ingenlath, într-un comunicat.
SmartZone
SmartZone a lui Polestar 3 este în față, înlocuind grila cu radare și camere prin care mașina poate „vedea” ce este în față. SmartZone este, de asemenea, o semnătură a designului Polestar, a spus producătorul auto.
Polestar 3 este primul model al mărcii care dispune de calcul centralizat folosind platforma auto de înaltă performanță a Nvidia, Drive, pentru a rula software de la Volvo. Computerul prelucrează datele de la mai mulți senzori și camere ale mașinii pentru a permite soluții avansate de asistență și monitorizare a șoferului.
Aceasta include două camere în buclă închisă care urmăresc ochii șoferului și pot declanșa mesaje de avertizare, sunete și chiar o funcție de oprire de urgență atunci când persoana aflată la volan pare distrasă sau somnolentă.
În total, Polestar 3 va veni standard cu cinci module radar, cinci camere externe și 12 senzori externi cu ultrasunete.
Grup motopropulsor și baterie
Polestar 3 va debuta cu o configurație cu motor dublu, cu o configurație cu tracțiune spate, care va oferi o putere totală de 360 de kilowați (483 CP) și 840 de newtoni metri de cuplu, rezultând timpi de la 0 la 100 km/oră de 5 secunde.
Prin adăugarea pachetului de performanță opțional, puterea totală crește la 380 kW (510 CP) și 910 newtoni metri, reducând timpul de la 0 la 100 km/h la 4,7 secunde.
În plus, SUV-ul adaugă o funcție electrică cu dublu ambreiaj cu vectorizare a cuplului pe puntea spate. O funcție de decuplare este disponibilă și pentru motorul electric din spate, permițând mașinii să funcționeze numai pe motorul electric din față pentru a economisi energie în anumite circumstanțe.
Pachetul de baterii de 111 kilowați-oră al lui Polestar 3 oferă o autonomie de până la 610 km conform recomandărilor WLTP. Prin comparație, versiunea cu rază lungă de acțiune a lui Polestar 2 oferă 487 km.
Bateria litiu-ion, care este fabricată de CATL din China, are un design cu celulă prismatică găzduită într-o carcasă de protecție din aluminiu cu armare din oțel cu bor și răcire cu lichid.
O pompă de căldură mecanică este inclusă ca standard, ajutând SUV-ul să utilizeze căldura ambientală
Prețul de pornire este situat în jurul sumei de 89,900 de euro.