12 apr. 2022 | 13:22

Pe ce mai dau românii banii, deși se vaită că nu-și mai permit nici mâncare: vânzările au explodat

ACTUALITATE
Pe ce mai dau românii banii, deși se vaită că nu-și mai permit nici mâncare: vânzările au explodat

Traversăm o perioadă marcată de scumpiri, iar mulți dintre conaționalii noștri afirmă că de-abia le mai ajung banii de la o lună la alta. Cu toate acestea, românii nu neglijează securitatea și investesc sume importante în tehnologie de acest tip, din fericire!

Conform unei analize asupra pieței românești de sisteme de securitate dedicate segmentului rezidențial, românii pun din ce în ce mai mult preț pe siguranța și securitatea lor, chiar dacă vremurile pe care le traversăm au adus presiuni mari pe bugetele familiilor.

Explozie de vânzări

În 2021, acest segment a urcat la peste 220 de milioane de lei, cu aproape 50% mai mult față de finalul anului 2019, arată datele celor de la Atu Tech (a2t.ro), cel mai mare magazin online de sisteme de securitate din România.

Se pare că din ce în ce mai mulți români își achiziționează astfel de sisteme, în topul preferințelor pe piața locală situându-se camerele de supraveghere cu microfon. De asemenea, oamenii își deschid viziunea și către sistemele smart, care oferă anumite beneficii suplimentare față de cele standard. Specialiștii mai spun, de asemenea, că și camerele IP se bucură de o popularitate în creștere în rândul românilor.

„Încep să devină standard în preferințele românilor camerele de supraveghere care includ microfon și camerele de supraveghere care oferă imagini color pe timpul nopții, la rezoluții tot mai mari.

O altă tendință importantă este dată de sistemele de supraveghere smart care pot face diferența dintre oameni, animale, autoturisme și pot să facă detecție inteligentă la mișcare, crescând astfel nivelul de acuratețe al alarmelor trimise și îmbunătățind semnificativ sistemele de securitate”, spune Sorin Felea, director Atu Tech, menționând că producătorii au început să introducă funcții inteligente pe sistemele de supraveghere destinate segmentului consumer, iar soft-urile de tip AI, Deep Learning și analiză video au ajuns chiar și pe sistemele cu cost mic spre mediu.