Mașinile electrice între VR și AR: care este viitorul condusului, cum ne ajută, ce impact are digitalizarea

Mașinile electrice între VR și AR: care este viitorul condusului, cum ne ajută, ce impact are digitalizarea

Producătorii de automobile se bazează pe realitatea augmentată, virtuală și extinsă pentru a îmbunătăți călătoria, dar unii se întreabă dacă clienții vor dori să plătească suplimentar pentru funcții.

Tendințele tehnologice gemene de conducere autonomă și digitalizarea vehiculelor deschid noi căi pentru producătorii de automobile pentru a oferi clienților opțiuni de realitate augmentată (AR), realitate virtuală (VR) și realitate extinsă (XR).

Unii producători de automobile, inclusiv Mercedes-Benz și BMW, oferă deja funcții video AR în unele dintre cele mai recente vehicule ale lor. De exemplu, este disponibil pentru BMW iX și Seria 2 Active Tourer.

Firma Basemark, cu sediul în Helsinki, a dezvoltat o aplicație de suprapunere video bazată pe AR pentru sistemul de navigație BMW, pentru a oferi clientului informații suplimentare și detaliate pentru situațiile în care acest lucru este necesar.

Pentru ghidarea traseului, vizualizarea mărită oferă săgeți de întoarcere animate pe hartă pentru o orientare mai bună. BMW a decis să ofere un ecran divizat pentru ca acesta să arate simultan o secțiune de hartă și fluxul video în direct AR cu informații suplimentare.

„Vom îmbunătăți funcția cu actualizări viitoare, inclusiv puncte de interes sporite și informații despre regulile de parcare aplicabile în zona afișată în fluxul video live”, a declarat Stephan Durach, vicepreședinte senior al unității de dezvoltare a companiei conectate a BMW Group.

El a adăugat că BMW va lansa în curând o funcție video AR în combinație cu Assisted View. Scopul este de a oferi o reprezentare vizuală și mai bună a ceea ce vede sistemul pentru a ajuta clienții să-și dezvolte încrederea în sistemele de asistență la conducere ale BMW.

Audi intră în era XR

Nils Wollny, CEO și co-fondator al Holoride, a subliniat că timpul petrecut în tranzit este adesea irosit. Pentru a ajuta la rezolvarea acestei probleme, Audi, începând cu luna iunie, va fi primul producător auto care va oferi experiențe XR ale specialistului în tehnologie prin sistemele sale de infotainment.

Audi, care deține un pachet de acțiuni în Holoride, va folosi combinația furnizorului de mașini sincronizate cu mișcare și date conștiente de locație cu conținut XR în timp real pentru a oferi niveluri mai profunde de imersiune în conținut de divertisment, educațional, jocuri și bunăstare.

„Pe măsură ce vehiculele de astăzi devin mai avansate, se deschide noi oportunități de a crea experiențe de transport mai captivante și captivante pentru pasageri”, a spus Wollny.

Durach a spus că BMW este în contact frecvent cu jucători AR/XR din industria de electronice de larg consum, inclusiv startup-uri și mari companii de tehnologie, pentru a identifica cele mai promițătoare oportunități pentru clienți.

„Din cauza evoluțiilor continue în domeniul condusului automat, realitatea augmentată va juca un rol din ce în ce mai important în contextul interfeței om-mașină”, a spus el.

El crede că AR poate ajuta la consolidarea încrederii dintre utilizator și vehicul, oferind în același timp informații suplimentare în timp real.

„AR este o valoare adăugată reală pentru clienții noștri pentru a le face experiența de condus mai interesantă și, de asemenea, mai sigură”, a spus el.

Mai multă tehnologie, costuri mai mari

Analistul Gartner Pedro Pacheco a spus că, în timp ce tehnologii precum AR, VR sau XR au posibile aplicații în industria auto, marea întrebare este cum vor răspunde consumatorii la aceste opțiuni premium.

„Producătorii de automobile vând deja unități de divertisment pentru scaunele din spate, care sunt scumpe. Dacă aduceți echipament VR, va fi mai scump, pentru că, evident, producătorii de automobile vor să perceapă o sumă”, a spus el. „Odată ce creșteți prețul, experiența trebuie să fie foarte bună.”

Pacheco a spus că dacă clienții nu văd cu adevărat beneficiile, marea investiție a producătorului auto ar putea fi pierdută.

„Aceasta este marea provocare”, a spus el.

Wollny a spus că mulți oameni cunosc acum întreaga gamă de beneficii pe care VR le poate oferi.

„Ca urmare, începem să vedem atât indivizi cât și companii îmbrățișând tehnologia pentru a îmbogăți multe domenii ale vieții noastre, inclusiv timpul petrecut în vehiculele noastre”, a spus Wollny. „Pasagerii se așteaptă la experiențe care oferă soluții de infotainment mai bune în mașini.”

El a adăugat că, pe măsură ce industria se uită către un viitor în care vehiculele autonome sunt norma, oamenii vor avea nevoie de și mai multe opțiuni pentru a-și umple timpul în mașină.

Evitarea răului de mașină

Cu toate acestea, Wollny a subliniat că conectarea a trei industrii majore — auto, divertisment și tehnologie XR — a fost o sarcină herculeană.

„A face ca acest lucru să se simtă perfect și simplu pentru pasageri a fost una dintre provocările noastre majore”, a spus el.

În special, sincronizarea mișcării mașinii cu conținutul pe care pasagerul îl vede a fost de o importanță majoră pe parcursul dezvoltării tehnologiei.

„Oamenii se confruntă adesea cu rău de mișcare atunci când consumă conținut vizual în mașină, dar am lucrat pentru a ajuta la reducerea acestor simptome”, a spus el.

Reacția la mișcarea și locația unui vehicul în mișcare în timp real permite o nouă categorie de conținut revoluționară, unică pentru mașini — Holoride numește acest „conținut elastic”, deoarece se adaptează la călătoria individuală.

„Lucrarea îndeaproape cu creatorii de conținut care ajută la aducerea acestui nou tip de experiență în mașini este ceva care ne menține entuziasmați”, a spus Wollny. „Pe măsură ce vehiculele autonome devin mai avansate, vom vedea dezvoltarea continuă a tehnologiei imersive în vehicule. Aceasta include AR, VR, XR și tot ce se află între ele.”

Producătorii de automobile doresc ca furnizorii să-i ajute să-și redefinească mașinile prin intermediul capabilităților software, mai degrabă decât prin îmbunătățiri ale sistemului de propulsie.

Rolul furnizorilor de nivel 1 în domeniul hardware și software de infotainment a fost „schimbat și perturbat în mod semnificativ”, pe măsură ce producătorii de automobile caută un avantaj competitiv, a declarat șeful departamentului auto Harman, Christian Sobottka.

Producătorii de automobile doresc ca furnizorii să-i ajute să-și redefinească mașinile prin intermediul capacității software, mai degrabă decât prin mijloace tradiționale, cum ar fi upgrade-urile sistemului de propulsie, a spus Sobottka, adăugând că o serie de noi rivali doresc, de asemenea, o cotă din această afacere.

„Aveți producătorii de cipuri care vin de jos, producătorii de automobile din partea de sus care încearcă să introducă surse, în special stiva de software, Și apoi aveți giganții tehnologici, cum ar fi Google Amazon, care vin din lateral”, a spus el. „Acest lucru schimbă în mod semnificativ situația din partea Tier 1”.

Producătorii de automobile au făcut mai multe anunțuri recente, subliniind oferte de aprovizionare sau parteneriate tehnologice cu specialiști în cipuri precum Qualcomm și Nvidia.

Cel mai recent, Stellantis a declarat că va folosi sistemul bazat pe cip Snapdragon Digital Chassis al Qualcomm pentru viitoarele sale platforme tehnologice STLA Brain și SmartCockpit.

Sobottka, care s-a mutat la Harman în 2020 din rolul său de CEO și director de tehnologie la Robert Bosch Automotive Steering, a declarat că Harman „a îmbrățișat pe deplin această schimbare”, deoarece a căutat să furnizeze atât producătorilor auto tradiționali, cât și construind noi platforme software și oferă noilor intrați o cale mult mai rapidă către piață.

Harman își schimbă strategia

Harman operează atât ca partener pentru clienții săi tradiționali, mulți dintre care construiesc brațe interne semnificative de software, cum ar fi Volkswagen Group cu Cariad, și un furnizor de sisteme de infotainment mai disponibile pentru companiile mai noi.

Startup-urile apreciază viteza de lansare pe piață și costurile reduse față de tehnologia proprie.

„Nu au resursele financiare pentru a-și construi propria Cariad”, a spus Sobottka despre startup-uri, în special cele cu sediul în China.

„Au așteptări diferite în ceea ce privește timpul de lansare pe piață. Nu trimit cerințe pentru 15.000 de specificații. Acești clienți nu caută să dezvolte ei înșiși produsul în detaliu, ci să ia blocuri de construcție mult mai mature și să aibă un timp mult mai rapid de comercializare cu un soluție mult mai robustă.”

Furnizorii din noua arena auto digitală trebuie să se repoziționeze ca colaboratori, a declarat Markus Winkler, șeful departamentului auto global la consultanții Capgemini.

„Poți fi un partener de scalare, dar a fi relevant înseamnă că trebuie să fii și un partener relevant din punct de vedere strategic”, a spus el. „Acest lucru este nou în industrie. Toată lumea a recunoscut că nu poate conduce prin propriile forțe.”

Sobottka a spus că este de partea furnizorilor care susțin că producătorii auto ar trebui să mențină platformele software deschise, mai degrabă decât să își dezvolte propriile sisteme închise unice.

„Suntem partenerul de transformare pentru cei care operează sisteme închise și unii dintre clienții noștri tradiționali merg în acest sens, dar soluția mea preferată este un sistem deschis”, a spus el. „Mă uit la această industrie dintr-o perspectivă tehnologică de consum și în mod clar acesta este un vot pentru un sistem deschis.”

O mișcare deșteaptă

Qualcomm este un alt furnizor de tehnologie care face eforturi ca producătorii de automobile să mențină platformele deschise în numele vitezei și flexibilității.

„Nu susținem modelul vertical în care un jucător face orice face, dar nu îl pune la dispoziție altcuiva”, a declarat Enrico Salvatori, șeful Qualcomm Europe.

Un sistem deschis „poate crea economii de scară și care reduce lista de materiale, datorită volumului”, a adăugat el.

BMW a vorbit anul trecut împotriva producătorilor de automobile care folosesc sisteme închise.

„Este o greșeală atunci când fiecare își dezvoltă propriul sistem de operare, aceasta este o fundătură”, a declarat Frank Weber, șeful de dezvoltare BMW, pentru Süddeutsche Zeitung din Germania în septembrie.

Sobottka a spus că legăturile lui Harman cu proprietarul Samsung i-au oferit un avantaj competitiv atunci când oferă o „experiență de consum de calitate auto” în cockpit, care a ținut pasul cu industria smartphone-urilor.

„O mașină are un factor de 50 în preț, așa că te-ai aștepta ca această mașină să fie mai inteligentă decât smartphone-ul tău, nu-i așa? Provocarea pentru noi este să livrăm produse care preiau tendințele consumatorilor, scurtând timpul de lansare pe piață și aducând un consumator. cadență în vehicul”, a spus el. „Ca Harman/Samsung, facem asta cu propria noastră experiență în industria de consum pe tot parcursul zilei.”

Citește și:
Etichete: