Informația pentru cei născuți înainte de anii ’80: este absolut obligatoriu să faci asta dacă vrei să-ti fie bine

Informația pentru cei născuți înainte de anii '80: este absolut obligatoriu să faci asta dacă vrei să-ti fie bine

Cei născuți înainte de anii ’80 ar trebuie să știe asta, însă sfaturile se aplică, de asemenea, și celor mai tineri de atât. Important este să ții cont de anumite reguli care îți vor face viața mai ușor de trăit.

O regulă de aur pentru a păstra bunăstarea fizică și psihică este să faci 10.000 de pași pe zi. În acest fel, poți reuși să reduci riscul de boli de inimă, spun specialiștii în domeniu. În definitiv, chiar și 2 minute de mers pe jos după masă fac minuni.

cum-sa-ramai-sanatos-batranete
Mersul pe jos și alergarea ușoară, sursă de sănătate

Sănătatea omului, „pas cu pas”

Beneficiile pentru sănătate cresc cu fiecare pas făcut, a descoperit studiul, dar au atins un vârf la 10.000 de pași. După aceea, efectele s-au estompat. Numărarea pașilor poate fi deosebit de importantă pentru persoanele care fac activități fizice nestructurate, neplanificate, cum ar fi treburi casnice, grădinărit și plimbatul câinilor.

„În mod special, am detectat o asociere între pașii incidentali și un riscul mai scăzut atât de cancer, cât și de boli de inimă”, a menționat coautorul studiului, Borja del Pozo Cruz, profesor asociat la Universitatea din Danemarca de Sud în Odense.

Activitatea fizică este absolut magnifică”, a spus Freeman. „Și dacă amesteci asta cu o dietă mai bazată pe plante, dar și dormi suficient și să te conectezi cu ceilalți, poate deveni izvorul tinereții”, a mai spus el.

Del Pozo Cruz și echipa sa au publicat recent un studiu similar în care a constatat că 10.000 de pași pe zi reduce riscul de demență cu 50%. Riscul a scăzut cu 25% la doar 3.800 de pași pe zi, conform studiului anterior.

Noul studiu, publicat luni în jurnalul JAMA Internal Medicine, a luat în considerare 78.500 de persoane cu vârste cuprinse între 40 și 79 de ani din Anglia, Scoția și Țara Galilor care și-au contorizat activitatea fizică.

După ce au numărat numărul total de pași ai fiecărei persoane în fiecare zi, cercetătorii i-au împărțit în două categorii: mai puțin de 40 de pași pe minut și mai mult de 40 de pași pe minut. O a treia categorie a fost creată pentru cei ambițioși.

Aproximativ șapte ani mai târziu, cercetătorii au comparat aceste date cu dosarele medicale ale subiecților și au descoperit că oamenii care au făcut cei mai mulți pași pe minut, în acest caz, aproximativ 80, au fost și cei mai sănătoși dintre ei.