Prețurile mari pentru români, profitul mic al gigantului: cum a ajuns Electrica ”de căruță”
Datele financiare ale Grupului Electrica nu arată deloc promițător. Se pare că profitul înregistrat în primul semestru din 2021 este în scădere cu aproape 60% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Grupul Electrica a făcut publice datele sale financiare aferente primului semestru al anului curent. Potrivit cifrelor, Electrica înregistreaza, pe perioada de referință, un profit în scădere cu aproape 60% față de cel înregistrat în primul semestru din 2020.
Profitul se ridică la doar 76 de milioane de lei
În 2021, vorbim despre un profit de 76 de milioane de lei, fiind în scădere cu 59,8% față de cel raportat pentru aceeași perioadă din 2020.
Potrivit experților în energie, nu doar consumatorii casnici au fost afectați de scumpirile de pe piață, ci și companiile au avut de suferit. Diminuarea profitului e pusă, deci, pe seama creșterii semnificative a costurilor cu achiziția de energie electrică. Aceeași cauză este invocată de experți și pentru scumpirile facturilor de energie, pe care romanii le suportă în ultima perioadă și despre care se spune că vor continua cel puțin până la finele anului curent.
Costurile consolidate pentru achiziția de energie electrică și gaze naturale au crescut cu 19,6%, la 2.167 de miliarde de lei, în primele șase luni din 2021, arată datele Grupului Electrica.
Totodată, a fost înregistrată și o creștere de 13,9% a cantității de energie electrică achizitionată pe segmentul concurențial, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În continuare, din raportul companiei aflăm că veniturile totale ale Grupului Electrica, în primul semestru din 2021, s-au ridicat la valoarea de 3,339 de miliarde de lei, reprezentând o creștere de 2% față de aceeași perioadă a anului precedent.
“În contextul transformărilor profunde și rapide din piața de energie, unul dominat de impredictibilitate, prețurile de tranzacționare a energiei au crescut semnificativ, atingând, inclusiv pe piața internă, valori record în ultima perioadă. Această evoluție, greu de anticipat, determinată de factori externi companiei, a generat o creștere notabilă a costurilor cu achiziția de energie electrică. În pofida politicilor noastre de management al riscurilor, o parte din efect s-a resimțit și asupra rezultatelor financiare din primul semestru.
Acest efect este accentuat și de comparația cu performanța înregistrată în 2020 pe segmentul de furnizare, una exceptională, ce a provenit și din efectul favorabil al recuperărilor aferente anilor precedenți. Cu toate acestea, suntem o companie solidă și ne-am asumat responsabilitatea față de clienții noștri, depunând toate eforturile pentru a menține un echilibru, inclusiv prin optimizarea costurilor pentru clientul final, chiar și în acest context nefavorabil.
În toată această perioadă, ne-am concentrat eforturile pe continuarea realizării unor investiții majore, în zona de producție din surse regenerabile, pe eficiența operațională, pe îmbunătățirea serviciilor oferite, dar și pe diversificarea activității prin oferte și servicii adaptate nevoilor clienților. Toate aceste măsuri vor permite dezvoltarea sustenabilă a Grupului pe direcțiile urmărite prin strategia aprobată, cu efecte benefice asupra profitabilității companiei”, a declarat Corina Popescu, CEO Electrica.