29 mai 2021 | 13:35

Cum au crescut platformele de streaming în pandemie și în ce direcție vor merge după încheierea acesteia

ACTUALITATE
Cum au crescut platformele de streaming în pandemie și în ce direcție vor merge după încheierea acesteia

Știai că există aproximativ 1,7 miliarde de site-uri web în lume? Odată cu crearea a încă 120.000 în fiecare zi, nivelul concurenței pentru atenția consumatorului crește. Iată cum stă situația platformelor de streaming în pandemie.

În mod uimitor, există acum 4,66 miliarde de utilizatori de internet activi, ceea ce reprezintă peste jumătate din populația lumii. Cifrele de acest fel contribuie la consolidarea internetului ca un pilon al culturii noastre globale, oferind un mediu pentru oamenii din întreaga lume de a aduna, comunica și partaja informații prin simpla apăsare a unui buton, ceea ce se adaugă la intriga analizei datelor.

În această privință, observarea site-urilor de top din lume a oferit întotdeauna o modalitate fascinantă de a obține o perspectivă asupra culturii noastre globale, deoarece putem arunca o privire asupra modului în care marea majoritate a populației utilizează internetul. În multe privințe, aceste informații dezvăluie unde ne aflăm ca societate și către ce subiecte, industrii și forme de divertisment ne îndreptăm.

Acestea fiind spuse, în acest articol, vom arunca o privire asupra site-urilor de top online de streaming și a modului în care câțiva selectați au reușit să domine topurile și să capteze atenția a miliarde de oameni din întreaga lume.

Epoca de aur a YouTube-ului

Crezi sau nu, YouTube ocupă locul doi în grafic pentru cele mai vizitate site-uri web din lume. De când a fost postat primul videoclip YouTube în 2005, gigantul de streaming a devenit din ce în ce mai puternic și nu pare să încetinească prea curând.

În mod uimitor, site-ul deținut de Google are peste două miliarde de utilizatori activi lunar și are peste 30 de milioane de utilizatori zilnici care urmăresc peste un miliard de ore de videoclip în fiecare zi. Pentru fiecare oră pe care o petreci vizionând un videoclip, vor fi adăugate alte 30.000 de ore de conținut nou.

Dar, care este cheia succesului YouTube? Ei bine, este greu să o identificăm într-un anumit aspect. Cu toate acestea, mulți oameni teoretizează că are ceva de-a face cu o mare schimbare culturală de la mass-media spre surse media mai autentice.

Acestea fiind spuse, YouTube are o mulțime de alte puncte forte care sunt legate de succesul său, cum ar fi: este gratis. De asemenea, există o mare varietate de conținut și nici aspectul social (aprecierea, comentarea și partajarea) nu este de ignorat.

Interesant este că YouTube are cea mai mare durată medie de vizitare a oricărui alt site web din primele 50, situându-se la 21 de minute și 52 de secunde.

În afară de YouTube, există o mulțime de site-uri de divertisment la cerere în primele 50 de site-uri web, iar multe dintre ele au crescut în popularitate în ultimele 18 luni. Poate și în contextul pandemiei și al consumului mai mare de internet.

Jocurile video, preferate de oameni în pandemie, în afară de Netflix

Da, pandemia globală a crescut cererea pentru aceste servicii de streaming destul de substanțial. Deoarece milioane de companii au fost închise și oamenii au fost forțați să contribuie la prevenirea răspândirii virusului stând acasă, oamenii au apelat la site-uri precum Netflix, Amazon Prime și Disney + pentru divertisment at home. Evident, și din cauza faptului că cinematografele n-au mai funcționat.

Cu toate acestea, dintre toate serviciile menționate mai sus, câștigătorul remarcabil dintre toate este Netflix, clasându-se pe locul 16 în topul celor mai bune site-uri din lume. Gigantul de streaming video a adăugat 36 de milioane de noi abonați la serviciul lor în 2020, cu 16 milioane dintre aceștia venind doar în primul trimestru.

Va fi interesant să vedem cum funcționează aceste site-uri web în lunile următoare, odată ce lumea începe să iasă din case și să revenim la normal. Văzând că restricțiile încep să se reducă, se pare că aceste cifre vor scădea semnificativ, dar cât de mult rămâne de văzut.

Mai mult, este greu de ignorat creșterea imensă a industriei jocurilor video în ultimul deceniu. Ceea ce a fost considerat cândva o piață de nișă rezervată „tocilarilor”, a devenit una dintre cele mai mari industrii de divertisment din lume. Până în 2023, se preconizează că piața jocurilor video va atinge o valoare globală de aproximativ 200 de miliarde de dolari, ceea ce este semnificativ mai mare decât întreaga industrie cinematografică (inclusiv veniturile de la box office și divertisment la domiciliu).

Pe ce pantă vor merge platformele de streaming după pandemie: ascendentă sau descendentă?

După cum se dovedește, una dintre cele mai mari povești de succes care a ieșit din industrie nu este un anumit joc sau consolă. Ci este un site de streaming numit Twitch. În prezent, Twitch este cel de-al 26-lea cel mai popular site din lume, învingând TikTok și eBay.

Utilizatorul mediu de Twitch petrece aproximativ 96 de minute pe platformă și aproximativ 46 de miliarde de minute de conținut pentru jocuri sunt consumate în fiecare lună. Acest lucru demonstrează cât de populară a devenit platforma și solidifică jocurile ca element de bază al consumului nostru de divertisment și internet.

Am văzut o creștere exponențială a popularității platformelor de streaming în ultimii ani, mai ales pe măsură ce căutăm o modalitate de a ne menține ocupați acasă. Deși o mare parte din popularitatea lor recentă poate fi atribuită pandemiei globale și schimbărilor rezultate în comportamentul consumatorilor, platformele de streaming par a fi aici pentru a rămâne în acest trend crescător.

Nu se poate nega faptul că platformele video precum Netflix și Amazon Prime au surclasat treptat mijloacele media existente, precum industria cinematografică de la Hollywood. Totuși, ai putea argumenta corect că cifrele pot fi așa mari din cauza situației globale actuale. În orice caz, va fi interesant să vedem cum funcționează aceste platforme în viitor și dacă site-uri precum Netflix, Twitch și altele își pot menține dominanța și după pandemie.