22 mart. 2018 | 12:14

Cum vrea să te enerveze YouTube ca să-i dai bani

ACTUALITATE
Cum vrea să te enerveze YouTube ca să-i dai bani

YouTube simte că ar putea să obțină mai mult de pe piața serviciilor de streaming de muzică, așa că are un plan ca să te convingă să scoți cardul.

Serviciul are rivali puternici pe segmentul de streaming de muzică, astfel că nu are un loc foarte bine definit la această masă. Pentru a schimba situația, compania propune un nou plan, care implică mai multe reclame servite utilizatorilor de rând.

Lyor Cohen, directorul departamentului de muzică al YouTube, spune că oamenii care ascultă multă muzică pe site vor primi mai multe reclame între piese. Pe scurt, ideea este ca platforma să te enerveze atât de tare când vrei să-ți asculți piesele preferate, încât să te convingă să te abonezi la viitorul serviciu de streaming.

Cohen arată că asta e o parte dintr-o strategie mai mare care să-i convingă pe oameni să plătească pentru muzică, dar să sporească și gradul de monetizare pentru case de discuri și distribuitori. Desigur, sunt bani și pentru YouTube în toată afacerea. Bloomberg arăta că YouTube a câștigat 10 miliarde de dolari în 2017, în mare parte din reclame. Cei care vor plăti pentru subscripții ar putea aduce și mai mulți bani.

Site-ul nu e la prima încercare de acest fel. YouTube Music este disponibil în doar cinci țări, de exemplu, în timp ce YouTube Red te scapă de reclame contra unei sume de bani și îți oferă acces la conținut video. Viitoarea platformă va oferi conținut video exclusiv, playlist-uri și alte elemente pe care compania le va sprijini.

Rămâne de văzut cât succes va avea încercarea companiei de a popularizare un serviciu de streaming plătit. Dragoste cu de-a sila nu se face, așa că e puțin probabil ca YouTube să aibă succes în a-ți lua bani după ce te enervează.