Facebook, indirect, bagă Snapchat în schimbări radicale

de: Nicoleta Apostol
08 11. 2017

Snapchat a avut perioada ei, însă de ceva vreme veniturile, dar și utilizatorii au scăzut mult sub așteptări. Iar Facebook e vinovat de-o parte din probleme.

La un moment dat, în istoria Snapchat, Facebook a vrut să cumpere aplicația și startup-ul cu trei miliarde de dolari. Evan Spiegel, fondator Snapchat, a refuzat. Facebook, ca de obicei, a copiat funcționalități – motiv pentru care ai Instagram și Facebook Stories – și a strâns mai mulți utilizatori activi. A venit astfel momentul pentru Snapchat să regândească lucrurile.

Spiegel vrea să facă lucrurile să se miște în direcția bună și a anunțat câteva schimbări în ceea ce privește aplicația. Mai exact, noul design pe care vrea să-l implementeze va fi mai ușor de folosit pentru persoanele în vârstă și va introduce un feed bazat pe algoritmi, în loc de cel cronologic pe care o folosește în prezent. Altfel spus, copiază ideea Facebook cu afișarea informațiilor.

”Un lucru pe care l-am auzit de-a lungul anilor este că Snapchat este greu de înțeles, deci greu de folosit, iar echipa noastră a scos ce e mai bun din acest feedback. Ca urmare, redresăm aplicația să fie mai ușor de folosit”, a declarat Spigel.

Însă există o mare probabilitate ca reproiectarea aplicației să prindă publicul pe termen scurt, lucru pe care Spiegel îl ia în considerare. În orice caz, Snapchat încearcă să țină pasul cu Instagram sau chiar cu Facebook, însă realitatea dovedește contrariul. Ca parte a noii actualizări, Stories vor fi atracția principală și asta pentru că Snapchat dezvoltă o soluție prin care cei 178 de milioane de utilizatori să și le valorifice, dar fără să compromită integritatea platformei. Pentru un scop similar, Snap intenționează să facă Hărțile Snap mai accesibile, deoarece acum sunt îngropate în interfața deloc intuitivă.

În prezent, conținutul Snapchat este împrăștiat în lista de știri, în canalul Discover, în Căutare și în Hartă.

Spiegel a atras atenția asupra modului în care a văzut Facebook ca o evoluție înțeleaptă a formatului de partajare a conținutului cu feed-ul personalizat de prieteni, dar acum vede o altă oportunitate de progres. El speră ca Snapchat să integreze conținutul video premium și conținutul bazat pe căutări, acestea fiind de ajuns pentru utilizatori. Ei nu se vor simți neapărat presați cu ceea ce publică, dar vor avea destule feed-uri, încât să nu ducă lipsă de nimic online.

Cu o creștere de numai 2,9% a utilizatorilor, Snapchat nu crește suficient de repede pentru a satisface investitorii sau pentru a ține pasul cu clonele Facebook. Stories pe Instagram și Stories pe WhatsApp, cea mai nouă opțiune, au acum 300 de milioane de utilizatori zilnic.