Samsung și HTC, irelevante pe una dintre marile piețe ale lumii
Chiar dacă Samsung și HTC sunt populare la noi, asta nu înseamnă că pe toți clienții îi interesează de așa ceva. Mai ales în cea mai mare țară din lume.
Piața telefoanelor mobile din China este unică în lume: un producător poate fi un lider mondial la capitolul vânzări fără ca vreun produs să părăsească granițele țării. În plus, micii producători au șanse să devină populari peste noapte și să stea la masă cu ”băieții mari”.
A doua ipostază devine, însă, mai dificil de realizat, deoarece noile date oferite de Kantar Worldpanel arată că primii cinci producători din China devin un grup din ce în ce mai solid.
Kantar arată că, pentru trimestrul încheiat în octombrie, primii cinci jucători din top, Huawei, Xiaomi, Apple, Vivo și Oppo, însumează 91% din totalul vânzărilor. Creșterea e semnificativă, aceștia având „doar” 79% anul trecut.
Într-o astfel de piață, nume ca ZTE, Meizu și Lenovo au probleme în a mai atrage clienți, în timp ce Samsung și HTC aproape au dispărut. Sud-coreenii, spre exemplu, mai au doar 2,2% din cota de piață și sunt în scădere.
Fiecare dintre companiile mari a avut un drum diferit către succesul actual. Oppo și Vivo, spre exemplu, au țintit către China rurală și au decis să creeze o rețea solidă de magazine fizice, astfel încât consumatorii să aibă acces facil la telefoane, chiar dacă nu și le pot cumpăra online.
Pe de altă parte, Xiaomi rămâne tare pe poziții în online, deși înregistrează o scădere în China, din cauza îmbunătățirii pieței offline. Xiaomi mizează și pe o nouă strategie, prin care vrea să îmbine online-ul cu offline-ul.
Huawei s-a concentrat în principiu pe orașele chineze și a avut de câștigat, fiind unul din brandurile importante. Apple s-a consacrat ca un brand de lux, iar debutul iPhone X ar trebui să le sporească vânzările în următorul trimestru.