Ce impact are Facebook, și nu numai, în opțiunile tale politice
Cercetarea tendințelor politice din ultimele două decenii a arătat că Facebook și social media per total nu ar trebui învinovățite atât de mult pentru polarizarea politicii societății.
Ideea că tehnologia digitală formează în mod pasiv și activ ideologiile noastre a făcut ca web-ul să devină o capcană ușoară pentru lărgirea diviziunilor sociale. Se pare că cei care folosesc social media sunt și cei care gravitează cel mai rapid spre extremele politice. Studiul, realizat de economiști de la Universitatea Stanford și Brown din SUA, a folosit datele din Studiul Național al Alegerilor Americane (ANES), care a colectat informații despre comportamentele electorale ale națiunii încă din 1948.
Datele au fost colectate prin sondaje față în față și includ detalii ca vârsta alegătorilor, fundalul social, predispozițiile politice, valorile și percepțiile asupra grupurilor politice și a candidaților. Din acestea, cercetătorii speră să determine măsura în care comportamentele politice s-au schimbat de-a lungul anilor și dacă există vreo relație clară care să sugereze o cauză.
Experți au folosit opt măsuri distincte de atitudine politică și includ sortarea partizană bazată pe geografie, consistența problemelor și votul direct prin bilet. Astfel, s-a constatat că americanii au avut opinii din ce în ce mai polarizante, încă din 1996. Însă, unele date suplimentare au arătat o tendință similară, chiar mai devreme. „Este interesant de observat că indicele a crescut atât de repede în deceniul dinaintea anului 1996, la fel în deceniul următor”, se arată în raportul cercetătorilor, potrivit Science Alert.
Suntem repede învinovățiți de utilizarea în creștere a internetului, în special a platformelor social media, cum ar fi Facebook și Twitter. Ca animale tribale, noi, oamenii, nu facem decât să-i eliminăm sau să ne apropiem de cei care împărtășesc ideologiile noastre. Tehnologiile digitale încurajează, de asemenea, prejudecățile, oferindu-ne știri și divertisment în mare măsură pe ceea ce ne-a plăcut înainte.
Totuși, prin măsuraea influenței partizane (atitudinile unui grup politic față de altul), polarizarea a crescut de trei ori mai repede pentru cei de peste 65 de ani, decât pentru cei cu vârsta cuprinsă între 18 și 39 de ani. Internetul, și social media, joacă un rol, cu siguranță, în preferințele politice, dar nu de la el au început problemele.