Black Friday în China s-a încheiat deja, n-are acest nume, dar aduce vânzări incredibile. Evenimentul s-a desfășurat pe 11 noiembrie și veniturile sunt măsurate cu zecile de miliarde de dolari.
[related]
După acest Black Friday autohton, Alibaba poate sta liniștit restul anului la ce încasări record a înregistrat și anul acesta. Singles Day, un fel de Black Friday, dar pe teritoriul asiatic, a avut loc pe 11 noiembrie. Alibaba a stabilit un nou record pe vânzări, când, în doar 24 de ore, încasările au depășit 25 de miliarde de dolari. Cea mai importantă zi din China dedicată cumpărăturilor online a întrecut toate așteptările producătorilor chinezi, dar nu numai. Firesc, e departe de ceea ce ai crede că e Black Friday în Europa sau America.
Pentru Alibaba, cel mai mare retailer din Asia, acest eveniment reprezintă o creștere impresionantă cu 39% față de vânzările de anul trecut, de aproximativ 18 miliarde de dolari. Alibaba a gestionat 1,48 miliarde de tranzacții în 24 de ore. Pentru comparație, vânzările de Singles Day la Alibaba, pune la colț Black Friday așa cum e cunoscut în Europa și alte țări din lume. Spre comparație, vânzările de anul trecut din America cu Black Friday până la Cyber Monday au ajuns la circa 12,8 miliarde de dolari.
Singles Day, acest Black Friday asiatic și mai spectaculos, a dovedit și în acest an că în China este o piață imensă.
Cât despre Black Friday în România, evenimentul principal va fi pe 17 noiembrie. Data pentru Black Friday 2017 a fost stabilită de eMAG, iar ceilalți retaileri încearcă să profite înainte și după, în speranța că vor vinde mai mult decât anul trecut.
În orice caz, Black Friday în România a evoluat considerabil de la an la an, începând cu 2011, atunci când eMAD a adus această sărbătoare și la noi în țară. Toți se așteaptă ca, atât cumpărătorii, cât și distribuitorii si magazinele să aibă de câștigat, chiar dacă nu toți vor ieși pe un plus foarte mare.
Singurul sfat cu adevărat util de Black Friday este să te arunci cu cap și să analizezi cât de cât opțiunile. Așadar, dacă chienzii și-au umplut casele cu fel de fel de electronice și electrocasnice, urmează și rândul nostru de Black Friday 2017.
Anul acesta marchează a șaptea ediție a Black Friday și cei de la eMAG au anunțat că peste 2.000.000 de produse vor fi în ofertă. „De la an la an, Black Friday este un fenomen din ce în ce mai spectaculos. Plecând de la succesul Black Friday de anul trecut ne-am pregătit în ultimele 10 luni și vom avea oferte foarte bune pentru tot ceea ce își doresc clienții“, a declarat Tudor Manea, General Manager eMAG, când a fost anunțată ziua evenimentului.
În ceea ce privește pregătirea Black Friday la eMAG, retailerul a investit 10 milioane de euro (în șase luni) în optimizarea proceselor din depozit și are la dispoziție un spațiu de 125.000 de metri pătrați pentru fluxul necesar de Black Friday. De asemenea, are cel mai mare și mai rapid sistem de sortare din România, unul despre care reprezentanți eMAG susțin că nu e disponibil nici la curieri. Și dacă tot a venit vorba despre cei care îți livrează produsul, pentru Black Friday 2017 eMAG are contract cu 20 de firme pentru livrat.
În România, Black Friday a venit în 2011, la inițiativa eMAG. Atunci, au fost doar câteva magazine care au încercat să importe fenomenul în România. PC Garage și evoMAG încă mai există, dar Koyos a dispărut, iar în mediul offline Flanco a avut oferte și prețuri mici la produse. De Black Friday 2017, foarte probabil, vom vedea cel mai mare număr de magazine, din aproape toate domeniile de activitate.
[related]