ASUS VG278H 3D Vision 2 – Cea mai buna solutie 3D, dar de ce? [REVIEW]

, 16 Dec, 15:58

Industria este principalul vinovat pentru toate gadget-urile de care nu ne putem dezlipi in ziua de astazi. Industria este singura responsabila pentru avansul tehnologic care creste in mod exponential de la an la an. Nu sunt de parere ca cererea consumatorului este atat de mare incat specialistii sa fie nevoiti sa inventeze in fiecare an ceva care te lasa cu gura cascata si pe care merita sa il cumperi cu orice pret.

Consumatorul pe de alta parte devine din ce in ce mai atras de acest aspect si se lasa prins in acest „dans” plictisindu-se mult mai repede de un gadget in care a investit pana la urma o suma considerabila. Este adevarat ca unele tehnologii nu reusesc din prima sa isi lase amprenta asupra consumatorului direct sau nu primesc intotdeauna un feedback pozitiv.

La fel s-a intamplat si cu Nvidia 3D Vision acum ceva vreme, prima data cand a fost lansata in urma cu aproximativ 2 ani fiind la prima vedere o realizare senzationala, care insa devenea deranjanta dupa o perioada de utilizare. A fost adoptata si atunci de cei avizi dupa tehnologie, asa cum era, cu minusurile sale. Inginerii Nvidia nu au stat insa cu mainile in san, dupa ce au dat startul acestei competitii de nesfarsit pentru imaginea 3D, competitie in care au intrat atat producatorii de dispozitive cu ecrane mari, televizoare, proiectoare cat si cei care produc tablete sau smartphone-uri, nu mai vorbim de camere foto sau video cu care se inregistreaza continutul.

Acestia au pus in balanta aspectele tehnologiei si au lucrat o buna perioada de timp cot la cot cu altii pentru a o perfectiona. Astfel a iesit un produs care pentru unii este irelevant, iar pentru altii, cei mai multi de altfel gameri sau pasionati de tehnologie… indispensabil. Eu ma aflu in segmentul celor pasionati de tehnologie si am ramas destul de impresionat. Va veti gandi probabil acum ca am ramas extaziat de performantele monitorului din acest review, de unde si introducerea kilometrica realizata. Da, asa este, mi-a placut mai mult decat ma puteam astepta.

 

ASUS VG278H 3D Vision 2 – Specificatii

– Dimensiune Panou: 27 inci / 68.58 centimetri / 16:9

– Rezolutie nativa: 1920×1080 pixeli / 0.311 mm pixel pitch

– Luminozitate: 300 cd/metru patrat

– Contrast Ratio: 50.000.000:1 (marketing stuff-imposibil de masurat)

– Unghiuri de vizualizare: 170 grade – verticala / 160 grade – orizontala

– Timp de raspuns (gri la gri): 2 milisecunde

Intrari: DVI-D Dual Link, HDMI 1.4, D-SUB,

– Consum Curent: <65 W

– Dimensiuni / Greutate: 643x460x220 mm / 8 Kg

ASUS VG278h 3D Vision 2 – Imbunatatiri

Din perspectiva utilizatorului tehnologia nu difera atat de mult de prima, monitoarele au tot o rata de improspatare a imaginii (sau o rata de refresh termen folosit din ce in ce mai des si care am inteles ca este corect si in limba romana) tot de 120 Hz, tot o pereche de ochelari cu incarcare pe USB si care comunica prin infrarosu cu un receptor. Avantajele noii versiuni sunt in primul rand o lentila cu o suprafata mai mare cu 20 procente si tehnologia LightBoost a noilor monitoare 3D.

Minusul tehnologiei Active Shutter, cum este cea de la Nividia, este ca se bazeaza pe inchiderea si deschiderea lentilei pentru ca fiecare cadru sa fie afisat ochiului respectiv in mod consecutiv. Combinarea imaginilor se face de catre creierul celui care foloseste ochelarii. Problema este ca aceasta modalitate favorizeaza afisarea unor imagini intunecate avand in vedere ca acest procedeu are loc foarte rapid. Solutia ar fi in mod normal ca lentila sa ramana deschisa mai mult timp pentru a permite capturarea unui nivel mai mare de lumina insa acest lucru ar afecta modul in care sunt procesate imaginile de catre creierul uman. O alta varianta ar fi un nivel mai mare de luminozitate al panoului insa acest aspect ar functiona doar cu o lentila de dimensiuni mai mari. Ei bine, Nvidia 3D Vision 2 combina toate aceste 3 functii, cate putin din fiecare pentru a oferi experienta optima. Si, intr-adevar, rezultatul este exceptional.

Stati linistiti daca ati achizitionat setul de ochelari activi de generatie veche, acestia folosind un cip hardware se pot upgrada la un firmware mai nou pentru a permite utilizarea cu noua tehnologie. E o miscare inteligenta a producatorului, avand in vedere ca investitia nu este chiar mica. Totusi, noul set de ochelari mai ca merita o noua investitie avand in vedere ca ofera un confort net mult mai ridicat decat generatia veche, au o lentila cu o suprafata cu 20% mai mare, insa sunt cu 6 grame mai grei, 50 gr vs 56 gr. Acestia au si un alt avantaj: datorita dimensiunilor mai mari permit trecerea unei cantitati mai reduse de lumina ambientala.

[album: http://playtech.ro/wp-content/plugins/dm-albums/dm-albums.php?currdir=/wp-content/uploads/dm-albums/ochelari 3dvision2/]

ASUS VG278H 3D Vision 2 – Tehnologie, Design si Constructie

Referitor la monitoare, noile modelede monitoare acestea permit prin intermediul tehnologiei Light Boost o luminozitate mai ridicata a panoului atunci cand este nevoie. VG278H este unul din pionierii acestui segment. Panoul de 27 inci este destul de mare pentru a satisface si cel mai inrait jucator, rezolutia de 1920×1080 pixeli este suficienta si chiar destul de mare daca nu detineti o placa grafica high-end sau macar o configuratie CrossfireX sau SLI – va aduceti aminte ca este nevoie de un numar dublu de cadre afisate fata de imaginea 2D.

Panoul ales de Asus este unul de tip TN, in primul rand pentru timpul de raspuns foarte redus al acestora si pentru fiabilitatea in timp precum si pentru nivelul de contrast si luminozitate pe care le poate obtine fata de un IPS, de exemplu. Panourile TN au insa un minus din punct de vedere al culorilor, majoritatea functionand pe 6 biti si putand oferi 262,000 nuante de culori spre desoebire de panourile pe 8 biti care afiseaza nativ 16,7 milioane de culori, un spectru oricum aproape imposibil de diferentiat mai ales la viteza la care ruleaza un joc 3D. Exista si aici o mica smecherie folosita de ASUS, numita frame-rate-control care simuleaza la fiecare refresh o nuanta diferita pentru a acoperi spectrul de culoare de care nu este capabil in mod nativ.

Din punct de vedere al aspectului monitorul este destul de „aratos”. Picioarul este de dimensiuni generoase, oferind o stabilitate buna pe birou, centrul de greutate este bine asezat, pentru a il darama trebuie sa fii chiar rau intentionat. In partea dreapta jos se afla butoanele pentru meniu in timp ce partea superioara detine modulul cu receptorul 3D, modul ce permite modificarea relativa a pozitiei in functie de utilizator.

Monitorul detine spre incantarea mea un picior pivotant solid ce permite reglarea lui pe inaltime, un atu excelent pentru cei care au o inaltime sau o pozitie mai ridicata sau mai joasa la birou. Monitorul detine si un set de boxe ce au o putere totala de 6 W, boxe care insa nu pot concura cu o pereche dedicata, asta daca nu il veti folosi la birou unde ati putea deranja pe unii colegi, sau daca colegii de apartament sau restul familiei nu va apreciaza gusturile in materie de muzica sau jocuri.

Controalele sunt asezate in partea dreapta dedesubt, de asemenea aceeasi este si pozitia LED-ului albastru de power, eliminandcazurile in care acesta era deranjant mai ales in modul 3D. Meniul este usor de folosit si contine toate functiile de baza precum si cele de setari de culoare, luminozitate, contrast precum si activarea acelui LightBoost. tehnologia este activa doar in modul 3D cand ofera o luminozitate instantanee atunci cand imaginea este prea intunecata. Nivelul LightBoost poate ajustat si manual in functie de preferintele fiecaruia.

Conectorii sunt asezati in linie in partea de jos si includ si o intrare si o iesire de sunet. Acest lucru se datoreaza faptului ca Nvidia 3D Vision 2 functioneaza doar pin intermediul cablului DVI-D Dual Link inclus in pachet, senzorul facand legatura direct cu placa video prin acest cablu nemaifiind nevoie de inca un cablu USB ca in cazul primei versiuni. Si dupa cum bine stim cablul DVI nu permite transferul semnalului audio si de asemenea poate sustine transferul simultan a doua imagini Full HD spre deosebire de HDMI 1.4.

[album: http://playtech.ro/wp-content/plugins/dm-albums/dm-albums.php?currdir=/wp-content/uploads/dm-albums/asusvg248h/]

Conectorul de alimentare este normal cu 3 pini, fapt ce denota ca sursa monitorului este interna. Am apreciat de asemenea si posibilitatea de montare pe standardul VESA pentru cei care detin un picior special sau doar vor sa il puna pe perete pentru a economisi spatiul de pe birou.

ASUS VG278H 3D Vision 2 – Idei si Concluzii

As vrea sa evidentiez un aspect: chiar daca este promovat ca un monitor 3D, tind sa fiu destul de sceptic legat de folosirea acestuia doar cu acest scop. Majoritatea timpului petrecut in fata unui computer nu este cel in care te joci, ci este timpul pe care il petreci folosind monitorul in 2D. Aici insa nu am fost chiar multumit de aspectul imaginii. Trebuie sa fim realisti ca o rezolutie de 1920×1080 este ceva mai vizibila pe un display mai mare, ma refer aici la dimensiunea pixelului. Un monitor de 23 inci cu aceeasi rezolutie va avea o densitate mai mare a pixelilor, deci o imagine mai clara si mai placuta ochiului. Mai exista, de asemenea, si minusurile panourilor TN enumerate mai sus.

In concluzie, pentru ca experienta de folosire sa fie mai placuta, recomand pozitionarea acestuia ceva mai departe de ochi, spre deosebire de vechiul monitor de 19 sau 21 de inci pe care l-ati avut. Pe de alta parte, clipurile video si chiar si gamingul 2D sunt extrem de fluide datorita ratei de refresh a panoului si a timpului de raspuns foarte scazut.

Gamingul 3D este mai placut ca niciodata. M-am jucat un titlu care la momentul lansarii mi-a atras foarte mult atentia, Crysis 2, joc care arata exceptional de bine in 3D. Ba chiar dupa cele cateva ore petrecute in fata monitorului in modul 3D, revenind la vechiul meu monitor 2D parca simteam nevoia ca jocul sa fie inca in 3 dimensiuni, parea ireal si neplacut. La fel se intampla si cu jocuri gen Batman Arkham Asylum, un joc de asemenea conceput impreuna cu Nvidia pentru efecte 3D. Cresterea luminozitatii este exact de ce avea nevoie aceasta tehnologie.

La fel se intampla si in cazul filmelor. Am urmat recomandarea colegului meu si am gasit o copie a lui Alice in Wonderland pe care l-am revizionat in 3D. Am tinut cont ca si filmul face parte din cele gandite pentru aceasta tehnologie si tot m-am minunat cat de reale pot parea acele personaje fictive din imaginatia lui Alice. Pot spune ca in ciuda dimensiunii ecranului destul de reduse experienta a fost mai placuta ca la cinematograf. Singurul impediment este pretul ochelarilor si unghiurile de vizibilitate ce nu permit ca mai multi utilizatori sa se bucure de aceasta experienta.

Pretul este unul dintre problemele generale ale noii tehnologii. Asa se intampla intotdeauna cu produse noi lansate. Probabil anul viitor in primavara ne putem astepta la acele 20 de procente in minus si la pretul acestuia. Ca tot vorbim de pret, pachetul cu tot cu setul de ochelari 3D va putea fi achizitionat pentru suma aproximativa de 2.500 lei incepand cu sfarsitul acestui an.

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
Citeşte şi...

Comentarii

Am avut ocazia sa-l testez si eu si intr-adevar… ochelarii sunt impresionanti fata de fostul kit 3d vision. Insa… 2500 lei monitorul??? Ar fi lux! Mai degraba 4500. Dati un search in price.ro ca sa aveti un gust amar: http://www.price.ro/index.php?action=q&text=ASUS+VG278H&x=30&y=13

Radu Neagu

Imi pare rau ca iti raspund atat de tarziu dar 2500 era pretul specificat de producator pentru Romania, se pare ca nu s-a adeverit, si da sunt de acord cu tine este extrem de scump. Totusi nu m-as baza pe price.ro pentru a gasi cel mai mic pret.

Comments are closed.

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail