Ca multe alte afaceri construite în jurul prestărilor de servicii din România, service-urile auto au devenit o loterie, din cauza lipsei de personal și faptului că mulți oameni pricepuți au plecat în afara țării.
Experiența trăită de un român care a ajuns cu mașina la service deoarece pierdea ulei este una terifiantă. Aceasta funcționează ca o povață pentru toți cei care au probleme cu autoturismul personal și se gândesc să facă economie, apelând la un service neautorizat de rar și fără recomandări de la prieteni.
Din păcate, la fel care meseria de barman, ospătar, bucătar sau șofer de taxi, jobul de mecanic a devenit unul de refugiu în țara noastră. Oameni nepricepuți intră în posesia mașinii tale și ajung să provoace pagube semnificative. În mod real, mai mult strică decât repară, cu costuri fabuloase pentru client. Nu ajută nici criza de personal din țara noastră cauzată de migrația masivă a oamenilor talentați peste hotare. Nu ajută nici măcar aparatura de top cu investiții mari în spate. Un mecanic care nu are nicio legătură cu meseria îți poate strica mașina fără probleme.
Pornind de la acest set de circumstanțe, cei de la Știrile ProTV au consemnat cazul lui Teo Cojocaru. Bărbatul și-a dus mașina în service cu o problemă aparent minoră. Autoturismul pierdea ulei, iar reparația nu trebuie să depășească 600 lei. Din păcate, a ajuns să dea 7000 de lei, iar mașina să aibă probleme mai mari ca înainte. Faptul că nu a primit nicio factură pentru suma cu pricina reprezintă un bonus.
Când a ajuns în service, mecanicul i-a propus să-i dea jos motorul pentru investigații detaliate, pentru doar 3000 de lei. „Nu erau pierderi de ulei acolo, nu era nevoie să dea jos motorul.”, a afirmat șoferul. După trei luni în care a stat fără autoturism, cu 7000 lei mai sărac, Teo Cojocaru și-a recuperat mașina, dar aceasta trepida și pierdea mai mult ulei. Diferența este că pierdea și apă, avea probleme la direcție, iar o roată i se bloca ocazional. „Mi-a spus să-i mai dau încă o sumă de 2-3.000 de lei, ceva de genul ăsta, ca să dea din nou motorul jos. M-a uimit efectiv, am zis, prietene, oricâtă răbdare aş avea tu vrei să-mi iei bani şi să mi-o tot dai stricată şi eu să tot revin la tine.”, a adăugat proprietarul autoturismului.
Ulterior, s-a cu mașina într-un alt service, unul avizat de Registrul Auto Român. În opinia mecanicului care a reușit să pună mașina pe roate, ”niciun mecanic nu ar fi putut vreodată să greşească atât de mult la o reparaţie atât de simplă.” În final, a mai investit 3000 de lei în mașină. Ca să-şi recupereze paguba de 7.000 de lei, omul a depus plângeri la instituţiile abilitate ale statului: la Protecţia Consumatorului, la Registrul Auto Român şi la Poliţie. A trecut un an şi jumătate şi n-a primit încă niciun ban înapoi.