Viitorul turismului e aici! Cum vor fi înlocuite zborurile cu avioanele

Viitorul turismului e aici! Cum vor fi înlocuite zborurile cu avioanele
Cum va fi înlocuit zborul cu avionul? Liderii de la Bruxelles plănuiesc construirea unei rețele feroviare masive.

Dacă economia turistică globală își va reveni, cum va arăta turismul? Bruxelles își dorește ca acesta să fie cât mai durabil. Liderii europeni au în plan construirea unei rețele feroviare de mare viteză, extinsă. Aceasta ar trebui să conecteze capitalele și orașele mari europene. În prezent, un grup de organizații studiază beneficiile pe care le-ar putea avea o astfel de construcție. Iată cum va fi înlocuit zborul cu avionul, în următorii zeci de ani de zile!

Cum va fi înlocuit zborul cu avionul?

Zborul cu avionul ar putea să fie înlocuit în viitorul nu foarte îndepărtat. Vă întrebați deja cu ce? Cu călătoria cu trenul. 17 dintre cele mai aglomerate 20 de rute efectuate cu avionul în Europa acoperă distanțe mai mici de 700 de kilometri. Adică exact tipul de distanță pe care îl poate asigura un tren curat, rapid și mai durabil.

Aceasta este viziunea pe care au prezentat-o liderii din industria feroviară în Franța, la sfârșitul lunii trecute. Asta în circumstanțele în care Bruxelles-ul are planuri ambițioase. Liderii europeni vor să dubleze utilizarea trenurilor de mare viteză până în anul 2030. Până peste alți 20 de ani, și-au propus să tripleze călătoriile cu trenul.

Un grup de organizații europene studiază acum beneficiile pe care le-ar putea prezenta o rețea feroviară extinsă. Din acest grup fac parte: Comisia Europeană, Comunitatea Căilor Ferate Europene, Industria europeană de aprovizionare feroviară și ALLRAIL.

Principala atenție și-o îndreaptă asupra impactului pe care l-ar avea un astfel de proiect în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon. Amintim că țările UE trebuie să-și îndeplinească obligațiile „Green Deal” de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon până în anul 2050.

Călătoriile cu trenul, din nou în trend

Unii oficiali de la Bruxelles consideră că propunerea în cauză este garanția unui viitor durabil în materie de călătorii. Asta cu condiția ca operatorii de transport să se asigure că deplasarea este eficientă și rentabilă. Alții, însă, au fost prudenți.

Franța, Spania și Italia deja prezintă rețele feroviare de mare viteză. Ele fac legătura între cele mai mari orașe. Autoritățile din aceste țări au deja în construcție alte proiecte de extindere a rețelei feroviare. Franța a construit rute internaționale către Belgia, Regatul Unit, Germania și Spania.

În noua rețea feroviară, Germania urmează să joace un rol major. Dar cele mai mari beneficii ar urma să fie resimțite în țările care nu dispun de nicio cale ferată de mare viteză.

Pentru că, în prezent, legăturile feroviare sunt lente, companiile aeriene au de câștigat de pe urma curselor interurbane de scurtă durată. În schimb, dacă studiile celor de la Bruxelles vor dovedi că proiectul feroviar va fi avantajos, lucrurile s-ar putea schimbă. Mai ales că specialiștii din sănătate nu vor mai trebui să se îngrijoreze cu privire la ce se întâmplă în corpul tău când zbori cu avionul.

Cine va finanța rețeaua feroviară europeană

Referitor la finanțarea masivă a acestui proiect feroviar de mare viteză la nivel european, Alberto Mazzola, de la Comunitatea Căilor Ferate Europene, a transmis că în acest sens ar putea să reprezinte un instrument cheie comercializarea emisiilor de carbon.

„Emisiile totale de CO2 ale UE se ridică la aproximativ 3,8 miliarde de tone în fiecare an. Transportul reprezintă peste un miliard de tone din acest total. Însă, dacă reducem actualele cote de emisii de carbon pentru sectoarele aviației și rutier, veniturile suplimentare ar putea fi utilizate pentru a finanța îmbunătățiri în transportul public”, a declarat Alberto Mazzola, într-o intervenție pentru CNN.

Emisiile excesive de carbon provenite de la avioane, camioane și autoturisme sunt taxate în prezent cu 50 de euro pe tonă în UE. Însă această taxă ar putea crește în curând la 80 de euro pe tonă. Dacă doar 10% din aceste venituri ar fi reinvestite în transporturi, s-ar putea adăuga aproximativ 8 miliarde de euro pe an la fondul pentru modernizarea căilor ferate, a arătat reprezentantul Comunității Căilor Ferate Europene.

„Simt că există acum o dorință pozitivă reală de a investi în transferul modal, dar trebuie să ne mișcăm rapid”, a subliniat Alberto Mazzola.

O prioritate majoră pentru Comunitatea Căilor Ferate Europene este crearea unei platforme independente de emitere a biletelor de tren, până în anul 2025. Această nouă platformă ar trebui să reunească toate tarifele și orarele disponibile în toate statele membre UE.

Până în anul 2030, aceste informații ar putea fi integrate cu alte modalități de transport, oferind călătorilor informații despre călătoria lor, fie că este vorba de tren, autobuz, bicicletă sau tramvai.