Vești bune pentru cei care călătoresc des cu trenul. Se construiește în acest moment cel mai mare tunel feroviar, care va facilita deplasarea. Au început deja săpăturile și a fost stabilit și un termen posibil. Unde se construiește tunelul și când va fi deschis.
O ceremonie solemnă a marcat, de curând, momentul în care o mașinărie gigantică, cunoscută sub numele de cârtiță, și-a făcut debutul în lumea construcțiilor. Cu numele Eleni și Varvara, cele două utilaje colosale au fost scoase la muncă cu binecuvântarea a doi preoți, iar apăsarea butonului de către constructori și politicieni a dat startul simbolic lucrărilor.
Eleni, una dintre aceste mașini, cu un diametru impresionant de 8,6 metri, a pornit la drum cu o misiune clară: să sape galeria tunelului Ormeniș, un proiect masiv care va redefini infrastructura feroviară din România. Această cârtiță, cu un cost uriaș de aproape 18 milioane de euro, este capabilă să înainteze cu 15 metri pe zi, devenind un simbol al perseverenței.
Proiectul tunelului Ormeniș reprezintă una dintre cele mai ambițioase și complexe inițiative de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Tunelul, la finalizare, va măsura o impresionantă lungime de 6,9 kilometri și va fi cel mai lung din țară.
În paralel, galeria gemenei sale, care va fi forată de mașina Varvara, urmează să intre în funcțiune în următoarea lună, consolidând astfel eforturile de construcție.
Cu toate acestea, nu toți sunt optimiști cu privire la proiect. În ciuda ambiției și resurselor investite, lucrările sunt în mare întârziere, iar unele voci exprimă îngrijorare în legătură cu finalizarea lor. Reabilitarea căii ferate Brașov-Sighișoara, estimată la peste un miliard de euro, a început în 2020, după ani de licitații și planificări, dar întârzierile majore au afectat progresul.
Cu toate acestea, în ciuda obstacolelor, finalizarea acestui proiect monumental va reprezenta un pas semnificativ în modernizarea infrastructurii feroviare din România. Odată finalizat, acest tunel va permite trenurilor să traverseze distanțele între Brașov și Sighișoara cu o viteză remarcabilă de 160 km/h, reducând timpul de călătorie semnificativ și deschizând noi orizonturi pentru transportul feroviar în țară.
România se pregătește să găzduiască cel mai lung tunel feroviar din istoria sa, un proiect ambițios care va redefini infrastructura feroviară a țării. Tunelul, cu o impresionantă lungime de șapte kilometri, este parte a eforturilor de modernizare a căii ferate dintre Brașov și Sighișoara și promite să aducă beneficii semnificative în transportul feroviar din zonă.
Anunțul inițial a stârnit un val de entuziasm în rândul populației, întrucât acest proiect reprezintă un pas major în direcția îmbunătățirii infrastructurii feroviare din România. Planul prevede ca trenurile să poată circula prin tunel cu o viteză impresionantă de 160 km/h, facilitând astfel deplasările și reducând timpul de călătorie între cele două orașe.
Cu toate acestea, progresul asupra acestui proiect monumental a fost încetinit de întârzieri și dificultăți. Anul trecut a marcat sosirea primului utilaj de forare, un TBM imens capabil să săpe tuneluri de mari dimensiuni cu o viteză de 15 metri pe zi.
Aceste mașinării colosale, denumite sugestiv „cârtițe”, reprezintă o parte crucială a procesului de construcție, dar costă aproape 18 milioane de euro fiecare.
Cu toate că planurile inițiale indicau finalizarea proiectului în acest an, termenul de finalizare a fost decalat, iar lucrările sunt încă în desfășurare. Managerul de proiect a făcut declarații anul trecut, subliniind angajamentul echipei sale de a lucra non-stop, 24 de ore pe zi, 6 zile pe săptămână, pentru a menține ritmul de lucru necesar.
Cu toate acestea, construirea unui tunel de șapte kilometri va dura aproximativ 18-19 luni, în timp ce tunelul de cinci kilometri va necesita 14-15 luni. Cu toate aceste provocări, speranțele rămân înalte că acest tunel va deveni o realizare de referință în infrastructura feroviară a României și va deschide noi oportunități pentru dezvoltarea și modernizarea rețelei feroviare naționale.