Majoritatea produselor din gama de lactate, pe care Lidl le vinde, vin sub marca Pilos, inclusiv celebra brânză de vaci. Deși sunt cele mai vândute și căutate produse de clienți, puțini sunt cei care știu, de fapt, unde este făcută brânza de vaci Pilos de la Lidl. Citește mai departe și află care este deetaliul de pe etichetă la care să fii atent.
Dacă ar fi să ne luăm după rata în creșțere a vânzării acestor tipuri de produse, marcă proprie, am putea spune că sunt foarte bune și extrem de apreciate. Dar, cu toate astea, depinde.
Unele sunt fantastice și au un bun raport calitate-preț. Altele sunt așa și așa, dar ieftine. De exemplu, somonul lor afumat este bun, au fructe uscate bune, cafeaua instant este bună. De asemenea, au o gamă bună de pește și de mâncăruri congelate.
Pe lângă toate acestea, mai sunt produsele marca Pilos, majoritatea din gama de lactate, de la lapte, unt, și până la brânzeturi. Mai trebuie amintit faptul că multe alimente de înaltă calitate nu sunt vândute în permanență la Lidl, și că există o mare rotație a produselor de nișă, unele dispar, altele apar.
Așa cum scriam recent, după ce în 2012 renunța la colaborarea cu Albalact și ulterior cu Carmolact, gigantul german prelua în termeni exclusivi produsele marca Pilos. De fapt retailer-ul își muta întreaga producție de lactate, marcă prorpie în Polonia, iar Pilos devenea un brand cunoscut.
Mai trebuie reamintit faptul că, odată cu mutarea producției, produsele Pilos au devenit produsul exportat către cei mai mari destinatari, și anume Lituania, Slovacia, Republica Cehă, România și Ungaria.
Dar practica nu este singulară și nu doar la Lidl. De exemplu, un alt mare lanț din Danemarca de supermarketuri, Netto, a dezvăluit că aproximativ 20 dintre furnizorii săi polonezi profită de oportunitatea cooperării internaționale și își exportă produsele sub mărcile proprii Netto în Germania și Danemarca. Printre aceste produse se numără produse alimentare și mărci premium.
În întreaga gamă de produse, marca Pilos, se regăsește și brânza de vaci Pilos, cumpărată de clienții români ai retailerului, și nu numai. Așa cum spuneam, răspunsul la întrebare este, deja, unul evident, dacă ținem cont de detaliul prezent pe eticheta produsului.
Ca în cazul anumitor produse, precum ”iaurtul grecesc Pilos de 140 de grame”, ”iaurtul natur de 150 de grame cu 3,5% grăsime”, ”iaurtul Natur de 400 de grame”, ”laptele Pilos, cu 1,5% grăsime”, inclusiv brânza de vaci Pilos este produsă în România, iar alte produse (destul de multe), vin din Polonia sau chiar Cehia.
Mai sunt și alte produse din gama de lactate și brânzeturi Pilos produse în România, precum ”cașcaval afuamt cu fum de lemn de fag”, etc. Ideea este că retailerul și-a propus să aducă din ce în ce mai multe produse românești, sub marca proprie bineînțeles, în următorii ani.
Este important, totuși, să fim atenți la detaliul de pe etichetă, și anume țara de origine a produselor, retailerul fiind obligat să facă această precizare.