Decizie radicală luată de UEFA după ce gestul lui Cristiano Ronaldo a devenit un trend în rândul jucătorilor de la EURO 2020. Forul continental nu va mai permite mutarea sticlelor de băuturi la conferințele de presă, decât cu o singură excepție.
Prin mutarea sticlelor de Coca-Cola, Cristiano Ronaldo a provocat un adevărat cutremur în interiorul companiei de băuturi răcoritoare. Scăderea acțiunilor la bursă și pierderile de peste patru miliarde de dolari înregistrate de unul dintre cele mai importante branduri au șocat o lume întreagă. Nimeni nu se aștepta ca un simplu gest să aibă un asemenea rezultat, ce ar fi putut duce la un adevărat efect de domino în rândul sponsorilor Campionatului European.
După gestul lui Ronaldo, Paul Pogba a făcut și el același lucru cu o sticlă de Heineken. Explicația fiind aceea că jucătorul francez este de religie musulmană, ce nu permite consumul de băuturi alcoolice în rândul adepților ei. Ulterior, jucătorul italian Manuel Locatelli a făcut și el o glumă pe seama celor două cazuri de dinaintea sa.
Pe rețelele de socializare, gesturile fotbaliștilor au făcut deliciul internauților, care le-au parodiat în fel și chip. Anvergura căpătată pe întreg mapamondul de acest caz, i-a determinat pe cei de la UEFA să interzică mutatul sticlelor sponsorilor de pe mese de dinainte sau după meciurile oficiale, atunci când este premiat cel mai bun jucător.
Directorul EURO 2020, Martin Kallen, a subliniat importanța veniturilor pe care forul continental le obține din sponsorizări pentru Campionatul European.
”Este important, deoarece veniturile sponsorilor sunt cruciale pentru turneu și fotbalul european”, a transmis Martin Kallen într-o conferință de presă, potrivit Mediafax.
În acest context, UEFA le-a cerut jucătorilor celor 24 de echipe să nu mai scoată din cadru băuturile sponsorilor. Există însă și o excepție de la noua regulă impusă de UEFA. Jucătorii a căror religie nu le permite asocierea cu băuturile alcoolice, așa cum a fost cazul lui Pogba, ”nu vor avea alcool în fața lor”.
Potrivit site-ului oficial al UEFA, cei 12 sponsori ai turneului sunt: Alipay, Booking.com, FedEx, Gazprom, Hisens, Wolkswagen, Coca-Cola, Heineken, Quatar Airways, Takeaway, Tik Tok, Vivo.
Coca-Cola și Heineken contribuie cu aproximativ 2 miliarde de euro la venitul total la Campionatului European, scrie sursa citată.
Un alt brand important, sponsor al turneului – Wolkswagen, a avut parte de un protest inedit. Chiar înainte partidei dintre Franța și Germania 1-0, cea în urma căreia Pogba a făcut celebrul gest cu sticla de Heineken, un activist Greenpeace și-a manifestat dezacordul față de compania auto germană și de combustibilul poluant pe care aceasta îl folosește, printr-un zbor cu parapanta. El a aterizat cu emoții pe teren, după câteva manevre dificile care au pus în pericol integritatea spectatorilor prezenți la meci.