Marile magazine au tot felul de trucuri la care apelează și prin care chiar reușesc să îi facă pe clienți să cumpere mai mult. De data acesta s-au aflat care sunt trucurile pe care le folosește IKEA prin care te păcălește să cumperi mai mult. Detaliile pe care puțini le observă.
Un expert în marketing a făcut dezvăluiri asupra modalităților ascunse prin care IKEA încurajează clienții să cheltuiască bani mai mulți în magazinele lor.
Astfel, printre altele, suedezii de la Ikea apelează la o tactică foarte folosită de marile cazinouri.
Un expert în marketing a dezvăluit secretele IKEA într-un videoclip pe rețelele de socializare intitulat „secrete folosite de IKEA pentru a vă face să cheltuiți suma maximă”. Iar primul secret este legat de locul în care sunt poziționate magazinule producătorului de mobilier.
„Poate că ați observat deja, dar magazinele IKEA sunt întotdeauna situate în afara orașelor. Motivul este simplu, te obligă să iei mașina și să petreci ceva timp în călătorie”, spune expertul în marketing.
Poziționându-și magazinele în afara orașelor, Ikea se asigură astfel că atunci când ajungi la magazin vei cumpăra mai multe, chir produse de care nu ai nevoie, la gândul că ajungi greu la magazin.
„Toate acestea te împing să profiti la maximum de călătorie cu orice preț – chiar dacă înseamnă să cumperi lucruri pe care nu ai intenționat neapărat să le faci”, mai spune expertul în marketing.
Al doilea truc la care a apelat IKEA să îl aplice în magazinele sale este unul genial. În acest mod, unii dintre clienți petrec mai mult timp în magazin decât și-au propus.
„Magazinele IKEA nu au ferestre și nu afișează niciodată ora, iar acest lucru este intenționat. Șterge simțul timpului și te face să uiți că s-ar putea să ai lucruri mai bune de făcut decât să petreci ore întregi uitându-te la mobilier”, mai spune TikTokerul @bumanjiexplore.
Acesta este un truc împrumutat de la cazinouri., explică expertul în marketing, având scopul de ”a ține jucătorii înăuntru și pentru a extrage cât mai mulți bani de la ei”.
Un ultim truc la care apeleză Ikea, care de fapt este invenție proprie, este faptul că vinde mobilă pe care clientul trebuie să o asambleze singur. Asamblarea definitivată va da oricui un motiv de mândrie a lucrului bine făcut.
”Această părtinire cognitivă este directă. Atribuim mai multă valoare obiectelor la care am participat activ la creare – făcându-ne dispuși să plătim un preț mai mare pentru a experimenta acel sentiment de mândrie”, mai spune expertul în marketing pe TikTok.