Știai că restaurantele apelează la anumite trucuri prin care te determină să mănânci în exces? Patronii rămân cu banii tăi, în timp ce tu pleci acasă ghiftuit, de abia poți să mergi. De multe ori, nu poți rezista în fața unei farfurii cu friptură de porc și cartofi prăjiţi aurii, îmbrăcaţi în caşcaval ras, deşi abia ai terminat o porţie generoasă de supă. Brusc, ţi se face sete, apoi poftești la ceva dulce. Localurile folosesc o anumită strategie de marketing pentru profitul lor. Iată cum.
Dacă te-ai întrebat de ce îți este mereu o foame de lup atunci când iei masa în oraş, răspunsul îl au patronii de restaurante. Aceștia apelează la trucuri îndelung studiate care îţi seduc papilele gustative într-un mod halucinant. Vrei să afli care sunt acestea? Citește în continuare.
Un ambient plăcut, cu muzică în surdină şi lumini discrete, reprezintă cheia relaxării, mai ales după o zi solicitantă la birou. Fără să-ţi dai seama sau purtat de val, vei începe să consumi pahar după pahar. Alcoolul crește apetitul pe termen scurt, iar tu vei fi tentat să comanzi mai multe feluri de mâncare.
Cuvinte precum „făcut în casă”, „ca la mama acasă”, „ca la bunica acasă”, „cremos” nu sunt menționate în meniul restaurantelor doar ca să dea bine. Acești termeni sunt atent gândiți pentru a-ți seduce simţurile, transmiţându-ți senzaţii şi imagini de confort şi siguranţă. În realitate, „cremos” poate însemna „plin de grăsimi”, iar o plăcintă „ca la mama acasă” ascunde o cantitate mare de zahăr.
Ai observat și tu că este cam răcoare în majoritatea restaurantelor, mai ales iarna. Când intri într-o cârciumă rece, brusc simţi nevoia să te încălzești cu o supă fierbinte, o porţie caldă de cartofi prăjiţi, cu paste aburinde sau cu o ciocolată caldă. Potrivit cercetătorilor germani, o temperatură scăzută cu 10 grade Celsius crește consumul de mâncare cu până la 20%.
Mai rar să intri într-un restaurant și să nu auzi muzică ambientală. În realitate, notele muzicale te determină să petreci mai mult timp înăuntru şi să faci consumație. Berăriile mizează pe genuri muzicale ritmate, care să te facă să bei mai repede şi să eliberezi locul, pentru a permite noilor clienţi să se instaleze, în timp ce restaurantele aleg piese liniştite, calme, tocmai pentru a crea acea atmosferă confortabilă.
Mai toată lumea are televizor în bucătărie, pentru a privi emisiunea preferată în timp ce stă la masă. Pe același principiu se bazează și restaurantele. Atunci când urmăreşti un film, mănânci mai mult decât ai vrea. TV-ul amplasat strategic în faţa mesei nu face decât să-ţi sporească apetitul. Așa ajungi să faci consumație de câteva milioane.