De ce logo-urile restaurantelor sunt roșii. Iată mesajul pe care îl primești de fiecare dată, fără să știi. Culoarea este aleasă de majoritatea restaurantelor fast-food pentru logo-ul lor, dar acest lucru nu este deloc întâmplător. Iată care sunt motivele potrivit studiilor și care sunt concluziile cercetătorilor.
Studiile arată faptul că roșul are puterea de a trezi apetitul culinar. Totodată, această culoare transmite și sentimentul de „urgență„. Cele două concluzii ale cercetătorilor fac ca culoarea roșie să fie alegerea ideală pentru logo-ul unui restaurant. Mai mult, culoarea este percepută pozitiv de către oameni. Potrivit unor sondaje, 85% din consumatori aleg un produs în defavoarea altuia, iar asta datorită culorii ambalajului sau al logo-ului ei.
Un top 10 restaurante la nivel local, KFC şi McDonald’s sunt la vârful clasamentului, însă e important de văzut şi cum arată competitorii. Pe primul loc pe piaţa locală se află McDonald’s, care este lider de piaţă cu o cotă de 28.3%. KFC este pe locul 2, cu o cotă de 21.4%. Pe locul trei sunt „Alte branduri”, mai exact firme fast food care nu au renume la nivel naţional, însă care au strâns un respectabil 9.7%.
În topul realizat de Euromonitor, de pe locul patru se remarcă nume familiare precum Spartan, Mesopotamia. De altfel, Mesopotamia s-a extins mult în mall-uri și merge pe ideea unor shaorme mai sănătoase cu carne de curcan și vițel.
Dristor Kebab se află abia pe locul 8, cu 2.9%, iar Jerry’s Pizza pe locul 9, cu 2.6%. Pe locul 10 în acest top al fast-foodurilor se află Subway, care încheie un an de diversificare semnificativă a produselor, de la wrap-uri la salate, iar mai nou şi un fel de mini sandvişuri cu ciabatta şi imitaţii de pizza.
De precizat este că estimările indică că restaurantele o să își revină complet din efectele cauzate de pandemie de abia în 2023. Până în anul 2025 cel mai mare potenţial de creştere îl au restaurantele cu specific asiatic, potrivit experţilor Euromonitor. De asemenea, și pizzeriile ar creşte cu 122% în următorii 5 ani.
Cel mai mare lanț de restaurante din lume este însă McDonald’s. În țara noastră, printre cele mai profitabile restaurante McDonald’s sunt cele din Unirii, Romana, Gara de Nord, McDrive-ul din Dristor, cel din Buzești.
Pe lângă brandul puternic, succesul McDonald’s în Romania este asigurat de o poziționare foarte bine aleasă, în zona marilor artere comerciale și rutiere, din Capitală și din restul țării.