Foștii angajați Lidl au expus unele dintre tacticile inteligente pe care le folosește retailerul german pentru a convinge clienții ca să își cheltuiacă banii.
Lidl a devenit o concurență puternică din anii 90 până încoace. De asemenea, Lidl vrea să se extindă și în Marea Britanie, având în plan încă 1.000 de magazine până în 2023. Foști angajați și experți din industrie au dezvăluit secrete ascunse despre Lidl. Unele dintre tacticile inteligente pe care Lidl le folosește pentru a atrage clienții ca să cumpăre mai mult decât și-au dorit au fost expuse.
În mod normal, te aștepți ca prețurile să fie așezate chiar sub produs, în ceea ce se numește „etichetă de margine de raft”, dar Lidl își pune adesea prețurile peste produs, notează mirror.co.uk.
Acest lucru poate duce la o anumită confuzie, iar clienții nu știu ce plătesc înainte de a ajunge la casă.
„Trebuie doar să fii atent, deoarece s-ar putea cheltui mai mult decât ai crezut”, spune psihologul consumator Phil Adcock.
Majoritatea supermarketurilor folosesc coșuri clasice de sârmă, care au aproximativ aproximativ aceeași dimensiune, dar Lidl face lucrurile diferit. Acestea oferă coșuri de plastic mai adânci, cu roți și mânere extensibile, astfel încât clienții să nu fie nevoiți să le ridice. Aceasta înseamnă că un mic magazin se poate transforma în mare, deoarece cumpărătorii nu realizează cât de mult au pus înăuntru.
”Trageți chestia asta pe roți, astfel încât să obțineți mai mult în ea, fără să vă dați seama cât de grea este. Când ajungeți la casă, s-ar putea să descoperiți că ați cheltuit de două ori mai mult„, a mai explicat Phil.
Indiferent cât de repede poți împacheta, este foarte puțin probabil să poți ține pasul cu personalul extrem de eficient al Lidl, care scanează rapid.
„Îți iei apoi coșul și căruciorul și le pui pe un raft lângă fereastră pentru a le rezolva pe îndelete după ce ai fost la casă. Aceasta înseamnă că Lidl poate servi mai mulți oameni rapid”.
Lidl face parte din grupul Schwarz, care este al patrulea cel mai mare jucător din comerțul cu amănuntul la nivel mondial, deci există o tradiție de cumpărare la vrac și vânzare ieftină. Schawrz deține peste 12.000 de magazine în peste 30 de țări.
Amintim că în România, Lidl a intrat pe piața locală în anul 2010, atunci când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. În cursul anului 2011, magazinele Plus au fost redenumite în Lidl, iar anul acesta, rețeaua a ajuns la peste 290 de magazine, 5 sedii logistice și peste 9000 de angajați.