Mașinile diesel sunt o provocare! Cu toate că este o plăcere să conduci un astfel de automobil, există câteva greșeli care te fac să uiți asta, pentru că te pot costa scump. Ce trebuie să știe șoferii cu mașini diesel și de ce trebuie să se ferească?
Mașinile diesel au devenit o alegere generală pentru șoferi. Cu toate astea, sunt niște reguli de care trebuie să țină cont conducătorii auto. Prima regulă este turația motorului, care în situația de mers trebuie ținută undeva la 2000-3000 de rotații. Dacă este peste 3000, atunci sănătatea motorului scade, fiindcă provoacă uzuri mari la pericolul de Overboust și presiune prea mare pe compresor în care se detectează sistemul de siguranță Waste-gate. Dacă turația este ținută undeva la 1700 de rotații, nu este greșit, deoarece motorul subturat scoate funingini care înfundă catalizatorul și blochează subapa EGR. Cu toate astea, sunt și șoferi care anulează acest sistem prin scoaterea mufei, ceea ce nu este tocmai bine pentru motor și poate cauza alte probleme întrucât diagrama calculatorului de gestiune a parametrilor motorului ECU îl are în vedere şi trebuie resoftat.
Dacă motorul diesel nu este folosit un timp, specialiștii recomandă ca la pornirea acesteuia motorul să fie lăsat să se încălzească cel puțin 30 de secunde după care să se tureze până la 2000-3000 de rotații timp de 1-2 minute, dacă se poate și în trafic cu 3000 de rotații, potrivit adevărul.ro Specialiștii mai recomandă folosirea cuplului de la motor în funcție de greutatea care este în mașină, de exemplu: dacă șoferul este singur pe un drum drept, se poate merge cu 1800 de turații. Dar dacă sunt 4 persoane cu mai multe bagaje și în pantă, se poate merge cu până la 3000 de rotații.Pentru motorul pe benzină, specialiști susțin că rotațile peste 3000 nu cauzează nici o problemă, dacă este folosit la depășiri sau în pantă și dacă se merge cu o turație de 2500-4000 pentru motorul pe benzină este foarte bună potrivit adevărul.ro
Dacă uleiul nu are specificațiile recomandate de producător, atunci durata de viață a motorului poate scădea. De exemplu, 5W40 – 5 reprezintă vâscozitatea la rece – cu cât este mai mică cu atât este mai bun uleiul – 40 reprezintă vâscozitatea la cald – cu cât această cifră este mai mare, cu atât este mai bun uleiul.
Mersul subturat poate fi o cauză de distrugere a transmisiei (ambreaj, angrenaje din cutia de viteze, diferenţial, planetare) și produce vibraţiii care distrug lagărele elastice ale motorului şi ale sistemului de avacuare. Specialiștii mai recomandă ca după un drum lung, motorul să funcționeze în gol cel puțin 60 de secunde pentru a se răci turbina și uleiul.