06 ian. 2022 | 09:18

Telefonul Copilului e 119. Ce poți raporta la acest serviciu

Știri generale
Telefonul Copilului e 119. Ce poți raporta la acest serviciu

S-a înființat Telefonul Copilului 119, un serviciu care va fi disponibil non-stop, potrivit anunțului făcut de Ministrul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de şansă, Gabriela Firea. Începând cu data de 5 ianuarie, la linia de tip Telverde pot fi anunțate cazuri privitoare la copii, apelul putând fi efectuat chiar de micuții în cauză. Apelul este gratuit! Mai multe detalii, în continuare.

Telefonul Copilului e 119

119 va fi noul număr de telefon unic la nivel național pentru cazurile de abuz împotriva copiilor, a anunțat Ministrul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de şansă, Gabriela Firea. Proiectul Național de Suport pentru Copii a fost adoptat de Guvern printr-o Ordonanță de Urgență (OUG).

Astfel, prin apelarea gratuită la numărul unic 119, vor putea fi raportate cazurile de abuz, exploatare, neglijare, precum și cele de violență asupra copiilor, după cum prevede actul normativ:

„Art. 10. (1) Numărul unic național destinat raportării și prevenirii cazurilor de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copilului, pentru situațiile care nu necesită intervenția imediată a agențiilor specializate din cadrul Serviciului de Urgență 112, este 119 și este disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România“.

Telefonul Copilului 119 poate fi folosit non-stop începând de ieri, 5 ianuarie, iar apelul este gratuit. Potrivit declarațiilor făcute de Firea, la 119 pot suna copiii care se simt abuzați, victime ale unor vioțențe, dar și persoanele care au cunoștință despre situații în care copiii sunt abuzați în orice fel.

Citește și: Câți bani câștigă un operator de la numărul de urgență 112. Salariul e aproape jenant

Ce poți raporta la acest serviciu

Noua structură are ramificații în teritoriu, existând câte 5 persoane care lucrează zilnic, în ture, în fiecare județ. Totodată, au fost organizate și echipe mobile cu specialişti, care se vor deplasa imediat la faţa locului.

Firea a mai precizat că activitatea se desfășoară în colaborare cu Ministerul de Interne (MAI).

Tot în proiectul legislativ se menționează că aceste apeluri vor fi înregistrate, fiind păstrate de autorități pe o perioadă de 6 luni. Apelurile vor fi identificabile geografic, prin inserarea de către operatorul de telefonie publică a unui cod de județ.

Tot în actul normativ găsim scris că Poliția Română poate utiliza sistemul de avertizare a populației în situații de urgență RO-ALERT atunci când va avea nevoie de sprijin la căutarea copiilor dispăruți.

Pe lângă numărul unic de urgență 119, mai funcționeaz, în prezent, numărul unic de urgență 112, numărul 113, la care pot trimite SMS-uri serviciilor de urgență cei cu dizabilități de auz sau de vorbire, și 114, la care se transmit automat date de localizare a telefonului mobil.