Suplimentele pe care oamenii de peste 50 de ani trebuie să le ia. Ce au stabilit specialiștii

Suplimentele pe care oamenii de peste 50 de ani trebuie să le ia. Ce au stabilit specialiștii
Suplimentele pe care oamenii de peste 50 de ani trebuie sa le ia. Ce au stabilit specialistii

Fie că vorbim de minerale, vitamine sau fibre alimentare, specialiștii recomandă ca persoanele trecute de vârsta de 50 de ani să apeleze la anumite suplimente naturale, pentru o bună funcționare a organismului. Ce alimente trebuie să consume persoanele trecute de prima tinerețe.

De ce vitamine și fibre are nevoie organismul uman după vârsta de 50 de ani

Calciu

Conform specialiștilor în domeniul nutriției, calciul este necesar pentru toate celulele organismului (musculare, nervoase, sanguine etc) pentru o funcționare corectă. Odată ce înaintăm în vârstă, putem pierde din acest mineral mai mult decât reușim să absorbim din mâncare.

Din această cauză, cele mai multe persoane trecute de prima tinerețe pot dezvolta probleme de sănătate la nivelul sistemului osos, precum apariția osteoporozei, în special la femeile aflate la menopauză.

Așadar, este recomandat să consumăm alimente bogate în calciu, precum lactatele. Atât femeile cât și bărbații trecuți de 50 de ani trebuie să mănânce iaurt, brânză și să bea mai mult lapte, produse cu 20% mai mult calciu decât tinerii.

Magneziu

Un alt supliment natural care favorizează buna funcționare a organismului este magneziul, renumit pentru faptul că ajută la sinteza proteinelor, construcția țesutului osos și la menținerea stabilă a nivelului glicemiei, conform experților.

Din acest motiv, medicii recomandă consumul de nuci, semințe și frunze verzi, după atingerea pragului vârstei de 50 de ani.

Citește și Alimentele pe care să nu le mai mănânci după 44 de ani. Este interzis, ce a anunțat medicul Vlad Ciurea

Vitamina D

Medicii atrag atenția asupra faptului că organismul uman are nevoie de vitamina D pentru a absorbi calciul. De asemenea, acest supliment natural ajută mușchii, nervii și sistemul imunitar să funcționeze corect.

Persoanele trecute de 50 de ani sunt sfătuite să consume alimente bogate în vitamina D, precum peștii grași – somon, macrou și sardine.

Vitamina B12

Ajută la formarea celulelor sanguine și nervoase, motiv pentru care este atât de necesar unei dezvoltări propice a organismului. Specialiștii te sfătuiesc să consumi alimente precum carnea, peștele, cerealele, ouăle și lactatele, toate bogate în vitamina B12.

Majoritatea oamenilor mănâncă suficiente alimente de origine animală dar, odată cu vârsta și apariția anumitor afecțiuni, poate scădea randamentul de absorbție pentru vitaminele din familia B-urilor.

Acizi grași Omega 3

Deși organismul nostru nu produce în mod natural acești acizi grași Omega 3, ei sunt esențiali pentru buna funcționare a organismului, după vârsta de 50 de ani. Specialiștii susțin că sunt benefici pentru creier, ochi și producerea de testosteron.

De asemenea, medicii spun că ne protejează împotriva unor boli cumplite precum Alzheimer, artrita și degenerescența maculară, ce poate provoca orbire. Alimentele ce conțin acizi grași Omega 3 sunt nuci, uleiul de rapiță, peștele gras sau semințele de in.

Citește și Ce alimente să nu mănânci în Postul Crăciunului pentru a fi sănătos. Specialiştii, despre pericolul la care se expun românii

Urmăriți Playtech.ro și pe